Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2009-05-23 23:03:34

Bartosz
Gość

Brakujące dokumenty w rejestrze wysłanych dokumentów

Witam serdecznie.
Nie jestem biegły w programie Płatnika i dlatego proszę o pomoc lub naprowadzenie na temat

Kadrowa zgłosiła mi problem, a mianowicie wg niej w rejestrze "Dokumenty wysłane" brakuje niektórych dokumentów. Patrząc na identyfikatory faktycznie wygląd to tak(przykład)

02 10-2006
02 12-2006
Na poparcie tego pokazała mi dawny "wydrukowany dokument" z identyfikatorem "11" oraz dodała ze faktycznie po konsultacji z ZUS w ich bazie znajduą się takie dokumeny.

Niestety nie jestem w stanie wiele powiedzieć o historii tego Płatnika (w takim stanie go zastałem)
Obecnie program pracuje w wersji najnowszej na bazie access.
Ciężko mi powiedzieć kiedy dane dokumenty "zagineły" - wg kadrowej jest to wina dawnych kopii baz, oraz przechodzenia na nowsze wersje.
Jednak ta teoria nie jest chyba trafna. Przeciez przenosi sie całą JĘDNĄ baze, i albo dane są albo ich nie ma.

Dodatkowo jest jescze problem z bazą archiwum. W konfiguracji programu podana jest ścieżka do bazy archiwum która nie istnieje. Nie moge także ręcznie odnaleźć bazy o podanej nazwie. Czy możliwe ze brakujace dokumenty z rejestru są zapisane w bazie archiwum ?

No i ostatnie pytanie. Na dysku komputera gdzie jest płatnik znajduje sie wiele baz mdb. (jakieś stare kopie)
Czy istnieje jakis sposób określenia która baza .mdb to archiwum a która to baza główna.

Z góry dziękuje
Bartosz

#2 2009-05-25 09:03:57

osZUSt
Gość

Odp: Brakujące dokumenty w rejestrze wysłanych dokumentów

Bartosz napisał/a:

Kadrowa zgłosiła mi problem, a mianowicie wg niej w rejestrze "Dokument wysłane" brakuje niektórych dokumentów. Patrząc na identyfikatory faktycznie wygląd to tak(przykład)

02 10-2006
02 12-2006
Na poparcie tego pokazała mi dawny "wydrukowany dokument" z identyfikatorem "11" oraz dodała ze faktycznie po konsultacji z ZUS w ich bazie znajduą się takie dokumeny.

Dokumenty (zestaw) mógł być przeniesiony do archiwum z usunięciem z bazy roboczej, sprawdź też czy czasem nie masz włączonego filtrowania (na dole, na szarym pasku (pokaż filtr) lub Ctrl+F), poszukaj dokumentów w DOKUMENTY - WSZYSTKIE DOKUMENTY (może zostały wysłane, ale nie zostały potwierdzona).


Bartosz napisał/a:

No i ostatnie pytanie. Na dysku komputera gdzie jest płatnik znajduje sie wiele baz mdb. (jakieś stare kopie)
Czy istnieje jakis sposób określenia która baza .mdb to archiwum a która to baza główna.

ADMINISTRACJA - USTAWIENIA ARCHIWUM - spróbuj podłączyć po kolei bazy.

Przejrzyj jeszcze WIDOK – ADMINISTRACJA – DZIENNIK OPERACJI oraz ARCHIWUM DZIENNIKA OPERACJI.

#3 2009-05-25 10:34:31

Bartosz
Gość

Odp: Brakujące dokumenty w rejestrze wysłanych dokumentów

Dziękuje bardzo za inforamcje, będe próbować.

#4 2009-05-25 14:01:09

Bartosz
Gość

Odp: Brakujące dokumenty w rejestrze wysłanych dokumentów

Popełniłem trochę błąd podając jakich identyfikatorów brakuje w rejestrze dokumentów wysłanych.
Tz  w wysłanych dokumentach czesto jest sytuacja w której brakuje  dokumentów pierwotnych czyli

02 10-2006
03 10-2006
04 10-2006

tu brak np 01 10-2006.

Filtrowanie wyłączone, baza jest  po optymalizacji. Najbardziej obawiam się że dane mogły zostać przeniesione do archiwum z jednoczesnym usunięciem danych z bazy głównej. A archiwum nie mogę odnaleźć....  ale to inna bajka...

Moje pytanie na chwile obecną.
Czy istnieje jakiś sposób "synchronizacji" rejestów Płatnika z bazą ZUS ???
pewnie mówie tu o jakichś herezjach ale spytać warto.

#5 2009-05-25 15:06:57

osZUSt
Gość

Odp: Brakujące dokumenty w rejestrze wysłanych dokumentów

Bartosz napisał/a:

Popełniłem trochę błąd podając jakich identyfikatorów brakuje w rejestrze dokumentów wysłanych.
Tz  w wysłanych dokumentach czesto jest sytuacja w której brakuje  dokumentów pierwotnych czyli

02 10-2006
03 10-2006
04 10-2006

tu brak np 01 10-2006.

W takim razie po co ci dokumenty z identyfikatorem 01 skoro masz już cztery kolejno wysłane korekty które pewnie były robione na podstawie poprzednich.


Nie ma w Płatniku synchronizacji, a i w ZUSie nikt ci nie da dokumentów z kilku lat wstecz.
Jeśli nawet to i tak dostałbyś zestaw z najwyższym identyfikatorem, czyli 04 10-2006 a nie 01 10-2006.

Szukaj na kompie baz (pliki .mdb) które w nazwach mają ciąg cyfr, np; platnik20061015.mdb, te pliki tworzyły się (taki backup) przy zmianie kolejnych wersji płatnika (konwersja bazy), dużo ludzi przy takiej konwersji popełniała błąd i tworzyła nową pustą bazę danych.

,
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.027 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 565.47 kB (Maksimum: 1.22 MB) ]