Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2009-01-14 10:45:44

zbyfek
Gość

Problem z rejestracją ceryfikatu

Witam. Mam problem z rejestracją certyfikatów nr 31,33.
Posiadam certyfikat kwalifikowany. Jest zarejestrowany prawidłowo i pozytywnie przechodzi weryfikację.
Wyświetla sie następujący komunikat:

"Certyfikat nie został zarejestrowany.
Jeden lub więcej ceryfikatów łańcucha nie jest już ważnych lub nie uzyskało jeszcze ważności. Status unieważnienie dla jednego lub więcej certyfikatów łańcucha certyfikatów nie może zostać określony . Status odwołania jedengo lub więcej certyfikatów z listy ceryfikatów został dokonany w trybie offline  w oparciu  o nieaktualną listę  CRL"

Być może jest to związane z tym, że w dniu 4-01-2009 zakończył swą ważność certyfikat niekwalifikowany.
Czy należy unieważnić ten certyfikat (wysłać wniosek o unieważnienie?) Pan w ZUS-ie twierdzi że nie.
Ale mi się wydaje że tak.

Dopóki był ważny ceryfikat niekwalifikowany wysyłanie dokumentów było możliwe za pomocą certyfikatu kwalifikowanego .

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?

HELP

#2 2009-01-14 12:47:22

osZUSt
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Ściągnij  ze strony cc.unet.pl najpierw certyfikat o numerze seryjnym 29.
Rejestruj w kolejności: 29, 31, 33.

#3 2009-01-14 13:01:32

zbyfek
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Próbowałem już tego.
Certyfikat 29 wchodzi, ale 31 i 33 już niestety nie. Wyskakuje komunikat jak wyżej pisałem.
Wchodzi jeszcze nr 25. Pozostałe nie.

Aha.... przy każdym uruchomieniu programu Płatnik wyskakuje komunikat, że jest błąd certyfikatu kwalifikowanego i pytanie czy chce zarejestrować inny certyfikat. Więc daje że tak, rejestruje ten sam certyfikat, potem ściągam mu liste CRL, bo twierdzi że nie ma aktualnej i potem certyfikat kwalifikowany jest już ok i poztywnie przechodzi weryfikacje.

Jednak nadal nie mogę pobrać certyfikatu 31 i 33. Problem się powtarza jak pisałem w 1 poście.

#4 2009-01-14 17:14:30

osZUSt
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Certyfikat niekwalifikowany nie jest w żadne sposób powiązany z certyfikatem kwalifikowany, zresztą niekwalifikowany miałeś pewnie na firmę a kwalifikowany masz na osobę (np; na siebie).
Nie, nie musisz unieważniać certyfikatu niekwalifikowanego, zresztą już jest to niemożliwe bo jak sam piszesz stracił ważność 04.01.2009.
Spróbuj jeszcze wykonać optymalizację bazy danych Administracja - Ustawienia Bazy Danych, i dopiero rejestruj certyfikaty CA-NAD, CA-ZEW.
Sprawdź ustawienia przekazu;
Przekaz - Ustawienia Przekazu Elektronicznego.
Zakładka OGÓLNE musu być zaznaczone Używaj Elektronicznej Wymiany Dokumentów (na dole), zaznaczone Wysyłka Automatyczne - adres do przekazywania - AUTOMATYCZNY WYBÓR.
Zakładka Certyfikaty - zaznaczone Do elektronicznej wymiany używaj (dolne okienko) tam powinien być widoczny twój certyfikat, górne okienko jest nieważne.
Jaka wersja programu?

#5 2009-01-16 09:04:13

zbyfek
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Witam.
Wszysko jest ustawione jak piszesz, czyli OK.
Zrobiłem optymilizacje bazy danych i nie pomogło.
Wersja programu aktualna - 7.03.001

Najbardziej zabawne jest to że dopóki był ważny certyfikat niekwalifikowany można było wysyłać dokumnety za pomocą cer. kwalifikowanego. A gdy stracił ważność - KICHA nie można pobrać certy. 31 i 33

Ręce opadają.

Na numer pomocy technicznej próbuje się dodzwonić od 4 dni i nic. Oni chyba odłożyli słuchawkę bo próbuje o każdej porze dnia prawie po 20 razy dziennie  i cały czas zajęte.

Wygląda na to, sądząc po innych postach, że program ma jakiś błąd i chłopaki nie moga sobie z tym poradzić.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jeszcze to prosze o pomoc bo ciśnienie u Pań w księgowości wzrasta :-)

#6 2009-01-16 10:21:19

osZUSt
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

A nie było czasem tak że dopóki był ważny niekwalifikowany to właśnie nim były wysyłane dokumenty. Czyli pod niego był ustawiony przekaz. Można to sprawdzić w wysłanych zestawach.

Spróbuj jeszcze zarejestrować najpierw nowe certyfikaty przez mmc;
siąga www.platnik.info.pl/szuk/quest37031900.htm

#7 2009-01-16 11:01:05

zbyfek
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Witam. :-(
Poprzednie zestawy były wysyłane przez certyfikat kwalifikowany - sprawdziłem.

Metoda mmc też nie pomogła.

Dodzwoniłem się do infolini  heheheh. Panowie powiedzieli, że nie wiedzą dlaczego tak się dzieje i powiedzieli żeby odistalować i zainstalować jeszcze raz program. heheh.
Nie ma to jak fachowa porada.
Nie będę tego robił, ponieważ na 2 komputerze Płatnik zachowuje się tak samo. (baza jest na serwerze)
Nie ma to jak fachowa porada......

HELP. Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze ????

#8 2009-01-16 12:58:42

osZUSt
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Czyli problem z bazą, skoro nie możesz zarejestrować na żadnym kompie a masz jedną baze.
Załóż testowo na jednym z kompów nową bazę i wykonaj rejestracje.
Ewentualnie jeszcze uprawnienia użytkownika który zalogowany jest na stacji.

#9 2009-01-16 13:56:53

zbyfek
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

No to klapa.
A czy ktoś wie gdzie wysyłać uszkoszone bazy ????

Help.

#10 2009-01-16 14:20:58

zbyfek
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Po wykonaniu 67 telefonu na infolinie Płatnika, w końcu udało mi się połączyć....

Miły Pan powiedział, że należny ściągnąć certyfikat 31 i 33 z rozszeżeniem "der" i zainstalować. Są to certyfikaty do przeglądarki i ma to niby pomóc.

Instaluje się je poprzez dukrotne kliknięcie a potem wybranie opcji zainstaluj.

Spróbuje i zobaczymy.
O efektach napisze na tym forum, jakby się to komuś przytrafiło.

#11 2009-01-29 12:10:37

zbyfek
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Pomogło.
co prawda nie udało się zarejestrować certyfikatu nr 31 ale udało się zainstalować certyfikat 33 i wysyłka dokumentów jest możliwe.

Jeśli ktoś miał podobny problem powinno pomóc.

#12 2009-07-24 12:48:52

kris
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

Certyfikat nie został zarejestrowany.
Jeden lub więcej ceryfikatów łańcucha nie jest już ważnych lub nie uzyskało jeszcze ważności.

Od czasu do czasu napotykam taki błąd. Jeśli instalujesz certyfikat z danego dnia przed godziną 14:00 to wyjdzie taki błąd, bo certyfikat uzyskuje ważność po godzinie 14:00.
Trzeba poczekać aż minie godzina 14ta i wtedy zainstalować certyfikat, albo po prostu przestawić godzinę w komputerze.

#13 2012-04-12 10:08:07

ona
Gość

Odp: Problem z rejestracją ceryfikatu

mi ten błąd wyskoczył teraz i żaden z powyższych sposobów nie działa i nie wiem co robić...

,
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 574.55 kB (Maksimum: 1.22 MB) ]