Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Witam
Dzisiaj przy próbie wysłania Płatnik pokazuje błąd z którym nie miałem jeszcze styczności" Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL". Przewertowałem pomoc i obsługę błędów i nic nie znalazłem na ten temat. Pomyślałem ze możne to nowy rok wiec certyfikaty więc pobrałem nowe "pemy" - i nic. Może system zaktualizować - też nic. Nie mam już zbytnio pomysłu co może być tego przyczyną. Proszę o jakiekolwiek sugestie czy solucje.
Pozdrawiam
Witam.
Mam dzisiaj ten sam problem, czyżby to był problem związanych ze stroną ZUS??
Nowe certyfikaty
wlasnie platnik znowu daje popalic.
znowu zmieniaja katalogi bo im nazwa firmy sie zmienila.
ktory w koncu certyfikat trzeba pobrac bo dzisiaj nie mam sily po robocie.
ps. czemu nie dali ludziom wyboru albo na papierze albo przez neta tylko zmuszaja ludzi do wydatkow(komp, net), a sami teraz pewnie juz nic nie robia.
z tymi dyskietkami od poczatku wydania program platnik wiedzialem ze to totalny bardziew
wlasnie platnik znowu daje popalic.
znowu zmieniaja katalogi bo im nazwa firmy sie zmienila.
Jakoś nie zauważyłem żeby się zmieniła funkcjonalność, po zmianie katalogów, tym bardziej jeśli ktoś miał zainstalowaną poprzednią wersję to katalogi pozostają bez zmian.
ktory w koncu certyfikat trzeba pobrac bo dzisiaj nie mam sily po robocie.
Te co rok i dwa lata temu (CA-ZEW, CA-NAD) numery się tylko zmieniają. 31 i 33.
ps. czemu nie dali ludziom wyboru albo na papierze albo przez neta tylko zmuszaja ludzi do wydatkow(komp, net), a sami teraz pewnie juz nic nie robia.
na papierze masz do 5osób.
z tymi dyskietkami od poczatku wydania program platnik wiedzialem ze to totalny bardziew
Zawsze możesz sobie kupić certyfikat kwalifikowany, będziesz miał kartę i czytnik.
Oki wyskakuje mi -nie mozna polaczyc sie z zadnym serwerem do obslugi dokumentow ubezpieczeniowych
wgralem te nowe certyfikaty...
a teraz odpowiadam:
wg mnie powinien byc katalog zus/platnik, a nie nazwa firmy ktora tworzyla ten program i co kilka lat zmieniali nazwe.
tak ogolnie nie wplywa na dzialanie programu ale z tego co widze w starym katalogu jest archiwum wiec jak ktos nie wie mozna pokasowac.
2. do 5 osob na papierze- a czemu przyjeto takie kryterium. normalnie jak mam 6 tez powinna byc alternatywa-mozliwosc.
3. zanim powstal cert. kwalifikowany - platnik powstal juz w czasach np plyt cd, a tu przedpotopowe dyskietki. mam laptopa musialem kupic stacje do czytania.
Ogolnie zbyt wiele jest problemow z platnikiem. \to powinien byc progs ze wlaczam, samo pobiera co potrzeba, tylko czytnik jak teraz kart i zero klopotow.
Kazdy najwiekszy laik komputerow powinein potrafic to obslugiwac, a tu caly czas jakies bledy, uniewaznienia. naprawde mozna dostac nerwicy.
UFFF wyslane juz-troche bolu i udalo sie pozdrawiam mimo wszystko:)
Koledzy jak możecie trochę opisać co gdzie pobrać i jak wprowadzić, jestem początkujący i zabardzo nie rozumiem. Mam błąd ładowania bibioteki SSL co z tymi certyfikatami??
Dziękuję
zarejestruj w płatniku nowe certyfikaty CA-ZEW33 i CA-NAD31.
@osZUSt dzięki za pomoc.
@Wojtek wejdź na stronę jak podał @osZUSt, po prawej stronie masz certyfikaty do pobrania. Kliknij strzałeczkę w dół obok Certyfikat CENTRUM i z listy wybierz CA-ZEW 33, na prawo masz taki symbol >> kliknij na to i zapisz certyfikat na komputerze, w identyczny sposób pobierz CA-NAD 31. Teraz w płatniku zarejestruj te certyfikaty i będzie działać.
ZUSowi należą się straszne joby że zmarnowałem cały wieczór i nie znalazłem takiego opisu, a na ich infolinię dzwoniłem ze 100 razy, ciekawe czy pokryją rachunek za telefon.
@osZUSt jeszcze raz dzięki za podpowiedź
Jak zarejestrować:
www.cc.unet.pl/cc/cc,obsluga_Certyfikaty_CERTUM.xml
lub
www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1&idk=928
lub
www.e-inspektorat.zus.pl/sprawy.asp?id_profilu=1&pomoc=3&menu=3&id_sprawy=213
podręcznik użytkownika znajduje się na każdej płycie z programem, oraz ;
www.e-inspektorat.zus.pl/program_platnik.asp?id_profilu=1&pomoc=3&menu=
więc jak się chce to można.
Panowie dzięki wielkie myk i jest... tak się zastanawiam czy oni nie powinni jakoś inaczej powiadamiać o takiej akcji??
wysłać pisemnie poleconym każdemu płatnikowi?
Jest komunikat na stronie ZUS jest komunikat na stronie Centrum, więc?
@ozZUSt komunikat pojawiający się w Płatniku sugeruje że jest jakiś błąd w Windows (Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL) więc też uważam że powinien się pokazać na stronie ZUSu i Płatnika jakiś FAQ o takim komunikacie. Próba pobrania certyfikatów bezpośrednio z Płatnika powoduje pobranie jakiś certyfikatów ale nie tych co trzeba. Doświadczenia moje i @Wojtek pokazują że komunikat ZUSu powinien być bardziej czytelny. A problemy z dodzwonieniem się na infolinię dowodzą że bardzo wielu ludzi ma problemy z programem.
no właśnie tego błędu nie ma w ich spisie jak by był umieszczony w pomocy i jakoś opisany myślę, że wiele osób miało by milsze życie;) Pozdrawiam
www.platnik.info.pl/szuk/quest37031900.htm
www.platnik.info.pl/szuk/quest37031932.htm
komunikat pojawiający się w Płatniku sugeruje że jest jakiś błąd w Windows (Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL)
Jak najbardziej jest to błąd windows, ssl to bibioteki odpowiadające za szyfrowanie przesyłek, płatnik sam w sobie nie ma szyfrowania, używa do tego SSL z Internet Explorera.
Próba pobrania certyfikatów bezpośrednio z Płatnika powoduje pobranie jakiś certyfikatów ale nie tych co trzeba
Są trzy certyfikaty:
OOP-SWDI (certyfikat ZUSu) - pobierany automatycznie z programu.
CANAD, CAZEW (certyfikaty Centrum) - pobierane ze strony Centrum (to nie są certyfikaty ZUSu)
Certyfikat Płatnika - twój
Taki zestaw pozwala dopiero na szyfrowanie i wysyłkę dokumentów.
Skończyła się ważność CA-NAD i CA-ZEW (certyfikaty Centrum), więc klikając POBIERZ I REJESTRUJ CERTYFIKAT ZUS pobierasz ten pierwszy, czyli OOP-SWDI.
Nie każdy użytkownik Płatnika ma taką wiedzę jak Ty więc nie dziw się że miałem problemy. Ponieważ bardzo Cię szanuję za to że dzięki Twojej podpowiedzi udało mi się wysłać dokumenty więc nie mam zamiaru się z Tobą w żaden sposób sprzeczać. Jednak nie zmienię zdania w kilku kwestiach już sygnalizowanych wyżej:
1. Komunikat Płatnika o błędzie wewnętrznym wprowadził mnie w błąd i spowodował że najpierw przeinstalowałem program a następnie zainstalowałem go na innym komputerze, oczywiście nic nie pomogło. Wg mnie komunikat powinien nakierowywać na przyczynę problemów nie tylko specjalistę ale także zwykłego użytkownika, a takimi są przecież operatorzy Płatnika
2. Zwykle jest tak że wklejając opis błędu w Google otrzymujemy gotową podpowiedź - sprawdź co wyświetli się szukając "Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL" nawet dodając "Płatnik" lub "ZUS". Nawet Microsoft zadbał o to że rozwiązania problemów z jego programami wyświetla się zwykle jako pierwszy wynik wyszukiwania.
3. Zarówno na stronie ZUS jak i producenta programu powinien być duży i jasno napisany komunikat o problemie i krok po kroku napisana instrukcja postępowania, nie mówiąc już o kreatorze który poprowadzi za rączkę ludzi zmuszonych przez państwo do używania programu.
4. Piszesz czy ZUS miał wysłać listy polecone - skoro ZUS namiętnie wysyła poprzez program bzdurne komunikaty do użytkowników to czy nie mógł w tym jednym przypadku wysłać wiadomości o takim problemie i jego rozwiązaniu?
A czy ja się sprzeczam? Opisuję, odpisuję na twoje (jak i innych) wątpliwości w najbardziej zrozumiałem języku jak tylko potrafię.
A dlaczego nie było informacji o błędzie jak to sobie życzysz w komunikacie?
Pewnie dlatego że problem objawił się po wygaśnięciu certyfikatuw CA-NAD, CA-ZEW czyli po 01.01.2009, a komunikat jest dołączany do potwierdzenia przesyłki. Więc jak widać nikt nie przewidział, na początku grudnia (żeby dołaczyć komunikat do grudniowych zestawów) że będą takie problemy.
Dzieki Wasze rozmowie i mnie się udało wysłać przesyłkę do zus. Uff.. a już się bałam Dziękuję
Ja również dziękuję za pomoc. Mi się podczas wysyłki wyświetlił błąd, że certyfikaty są jeszcze nie ważne, ale udało się.
Ja myślę, że Płatnik jest bardzo dobry, bo daje nam informatykom źródło dodatkowego problemu. Prawda jest taka, że rzeczywiście przeciętny użytkownik programu nie jest w stanie sam rozwiązać większości problemów związanych z Płatnikiem.
Również miałem problem z błędami bibliotek SSL. Sam komunikat jest mocno mylący ("błąd wewnętrzny"), natomiast podane wyżej rozwiązanie z certyfikatami zadziałało.
Pozdrawiam i dzięki.
Wielkie dzięki.
Męczyłem sie 3-godziny.
Dzieki waszym info. wysyłka się powiodła.
Dziekuje dobrzy ludzie.
Pozdrawiam wszystkich. eugeniusz z olsztyna.
Witam
Dzisiaj przy próbie wysłania Płatnik pokazuje błąd z którym nie miałem jeszcze styczności" Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL". Przewertowałem pomoc i obsługę błędów i nic nie znalazłem na ten temat. Pomyślałem ze możne to nowy rok wiec certyfikaty więc pobrałem nowe "pemy" - i nic. Może system zaktualizować - też nic. Nie mam już zbytnio pomysłu co może być tego przyczyną. Proszę o jakiekolwiek sugestie czy solucje.
Pozdrawiam
Dzięki! I za to, że inteligentne google znalazło mi waszą dyskusję!
Witam
Dzisiaj przy próbie wysłania Płatnik pokazuje błąd z którym nie miałem jeszcze styczności" Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL". Przewertowałem pomoc i obsługę błędów i nic nie znalazłem na ten temat. Pomyślałem ze możne to nowy rok wiec certyfikaty więc pobrałem nowe "pemy" - i nic. Może system zaktualizować - też nic. Nie mam już zbytnio pomysłu co może być tego przyczyną. Proszę o jakiekolwiek sugestie czy solucje.
Pozdrawiam
uff, mi też poszło.
a może ktoś wie czy kompletny laik poradzi sobie z zamontowaniem czytnika kart do podpisu bo już mam tylko leży i boję sie do niego dotykać.
mam jeden czytnik z kartą którym podpisuję zlecenia do banku i podobno jak się zamontuje drugi to się ze sobą kłócą
Dziękuję ! Jesteście wspaniali. Wielki ukłon za 100% pomoc w rozwiązaniu problemu. I mimo że dzisiaj 13ego dokumenty do ZUS-u poszły Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Witam,
zauważyłem że Płatnik pokazuje rózne komunikaty błędu związane z certyfikatem.
Ja miałem "Błąd ładowania bibliotek SSL w Płatniku" a zaprzyjaźniona firma obok nas
"Nie można połączyć się z żadnym znanym serwerem do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych w Płatniku".
Ładnie opisane dla początkujących znalazłem to na tej stronie www.igi.pl/component/search/płatnik.html
Pozdrawiam
Witam,
zauważyłem że Płatnik pokazuje rózne komunikaty błędu związane z certyfikatem.
Ja miałem "Błąd ładowania bibliotek SSL w Płatniku" a zaprzyjaźniona firma obok nas
"Nie można połączyć się z żadnym znanym serwerem do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych w Płatniku".
Ładnie opisane dla początkujących znalazłem to na tej stronie www.igi.pl/component/search/płatnik.html
Pozdrawiam
Witam,
zauważyłem że Płatnik pokazuje rózne komunikaty błędu związane z certyfikatem.
Ja miałem "Błąd ładowania bibliotek SSL w Płatniku" a zaprzyjaźniona firma obok nas
"Nie można połączyć się z żadnym znanym serwerem do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych w Płatniku".
Ładnie opisane dla początkujących znalazłem to na tej stronie www.igi.pl/component/search/płatnik.html
Pozdrawiam
Witam wieczorową porą,
dodam do tego co na: www.igi.pl/component/search/płatnik.html
po rejestracji z pliku należy sprawdzić czy w "Certyfikaty/Przekaz elektroniczny" pojawił się certyfikat numerem 21 hexadecymalnie (dziesiętnie 33) i 1F hexadecymalnie (dziesiętnie 31) oczywiście 3E583F (dziesiętnie 4085823) wcześniej musi istnieć (patrz: osZUSt 2009-01-08 11:37:09).Skanowałem dysk (partycję systemową) z naprawianiem ew. błędów.
M. in. aktualizowałem Windows (opcjonalne; certyfikaty).
Czyściłem CCleaner'em.MOIM ZDANIEM CI CO mają KŁOPOTY nie mają powyższych wpisów w miejscu j/w (dziś na jednym zaprzyjaźnionym komputerze udało mi się rozwiązać problem - dokumenty szczęśliwie wysłano dzięki - także - tej dyskusji). W czwartek będę działał na następnym i mam nadzieję, że rozmowy Ciąg Dalszy Nastąpi.
Pozdrawiam
Bardzo dziękuję za Waszą pomoc Gdyby nie wy nie wiem ile czasu spędziłabym nad tym męcząc się niemiłosiernie. Serdecznie pozdrawiam
Przyłączam się do podziękowań. Szkoda, że takich fachowych porad przekazanych w przystepny sposób dla "nie specjalistów" nie ma na stronach ZUS-u. Jeszcze raz dziekuję, dzięki Wam nie pójdę podpalać ZUS-u (na razie).
Dziękuję WAM za pomoc ! sama nie poradziłabym sobie z tym problemem
a z tym Zusem to jak zwykle same jaja !!!!
Ponownie witam wieczorową porą,
(jestem wcześniej; jutro 15-ty; na początku przepraszam... uczę się w "biegu" BBCode)
Drugi komputer... znowu sukces!!!
Z drugim zaprzyjaźniony użytkownikiem komputera doszliśmy do wniosku, że spróbujemy rozwiazać problem podczas rozmowy telefonicznej (nie ma co czekać).
1. Na wstępie sprawdzamy czy są certyfikaty (uporządkowane rosnąco wg "ważny do"):
nr ser. 3E583F (oczywiście hexadecymalnie) OOP RP-1-OOP-SDWI - jest
nr ser. 3E5829 (oczywiście hexadecymalnie) OOP RP-1-OOP - brak
nr ser. 19 hex. (dziesiętnie 25) CA UNIZETOTTPCANAD - jest
nr ser. 1D hex. (dziesiętnie 29) CA UNIZETOTTPCAZEW - jest
nr ser. 21 hex. (dziesiętnie 33) CA UNIZETOTTPCAZEW - brak
nr ser. .... długaśny hexadecymalny CA CERTUM QCA - jest
nr ser. .... długaśny hexadecymalny CA Sigillum... itd. - jest
nr ser. .... długaśny hexadecymalny CA kwalifikowany OZK22 - jest
nr ser. 1F hex. (dziesiętnie 31) CA UNIZETOTTPCAZEW - brak
nr ser. 3DFF4810 hex. (dziesiętynie... w tej chwili nie ważne) CA CZiC Centrast SA - jest
(WYMIENIAM TYLKO WAŻNE certyfikaty)
- Teraz aktualizuję tylko (eksperyment):
Windows Update (nie express; opcjonalne; certyfikaty).
- Użytkownik rejestruje certyfikaty z pliku (ściągnięte wcześniej - wszystkie PEM, DER, TXT !!!, w kolejności... na wszelki wypadek) następującej:
OOP RP-1-OOP
CA UNIZETOTTPCAZEW
CA UNIZETOTTPCAZEW
po zarejestrowaniu certyfikatów proszę o zamknięcie "Płatnika i ponowne jego uruchomienie" (na wszelki wypadek oczywiście; "czary mary" - czaruję; dwa słowa "odczyniam uroki")
i... po ok. pięciu minutach dostaję wiadomość. Jest OK. Poszło.
Uff. Możemy spokojnie zająć się codziennymi obowiązkami... (do następnego problemu oczywiście).
Dziękuję.
Old Boy
Przepraszam.
Nie umiem (może nie można) wstawić np. plik obrazu (JPG lub analogiczny) był by wtedy oryginał (z ekranu)
Oczywiście pomyliłem się przy przepisywaniu (w pośpiechu) ...w kolejności:
OOP RP-1-COP nr ser. 3E5829 hex.
CA UNIZETOTTPCANAD nr ser. 1F hex
CA UNIZETOTTPCAZEW nr ser. 21 hex.
Acha.
Jeszcze jedna infomacja.
Kamyk do ogródka autorów "Płatnika" (być może).
Program (aplikacja teraz tak to się określa) powiada: Certyfikat zarejestrowano (albo coś podobnego). Naciskamy przycisk OK i chcemy wysłać dokumenty (nie sprawdzamy już czy faktycznie certyfikat pojawił się w wiadomym miejscu).
Na stronie www nr seryjny podawny jest dziesiętnie (tylko), w "Płatniku" od jakiegoś czasu tylko hexadecymalnie... wypadłoby to uporządkować.
Kończę.
Witam.
Czy znacie jeszcze jakąs strone do pobrania certyfikatów bo nw www.cc.unet.pl wykakuje 504 Gateway Time-Out i jest kiszka z maczkiem:)
Strzelam.
Wcześniej sprawdź w opcjach internetowych (zakładka zawansowane), czy pozycja:
"sprawdź czy certyfikat serwera nie został cofnięty* - jest wybrana czy nie. Jeżeli jest (ptaszek postawiony) to ją wyłącz. Zamknij i uruchom system.
Pozycja "sprawdź czy certyfikat nadawcy nie został cofnięty" u mnie jest wybrany.
Daj znać czy trafiony i zatopiony na stronie lub na porozmawiajmyoplatniku@gmail.com
Bardzo dziękuję za pomoc, dzięki temu forum udało mi się wysłać dane do ZuSu pomimo śmiesznych komunikatów ;-) opisywanych powyżej!
Google rulez!
;-)
Pozdrawiam wszystkich ludzi dobrej i cierpliwej woli ;-)))
Darko
a co mam zrobić jak nie mam podświetlone pobierz certyfikat z pliku?
Witam
Dzisiaj przy próbie wysłania Płatnik pokazuje błąd z którym nie miałem jeszcze styczności" Błąd wewnętrzny w ładowaniu bibliotek SSL". Przewertowałem pomoc i obsługę błędów i nic nie znalazłem na ten temat. Pomyślałem ze możne to nowy rok wiec certyfikaty więc pobrałem nowe "pemy" - i nic. Może system zaktualizować - też nic. Nie mam już zbytnio pomysłu co może być tego przyczyną. Proszę o jakiekolwiek sugestie czy solucje.
Pozdrawiam
trzeba zainstalować nowy certyfikat centrum ze strony
www.cc.unet.pl
najlepiej ściągnąć plik i zapisać na twardy dysk w znanej nam lokalizacji . Certyfikat z rozszeżeniem PEM np. CAZEW 33.PEM
póżniej dać z płatnika rejestruj z pliku i podać ściężke dostępu do tego pliku...
mi zadziałało
pozdro ....
Przyłączam się do podziękowań. Szkoda, że takich fachowych porad przekazanych w przystepny sposób dla "nie specjalistów" nie ma na stronach ZUS-u. Jeszcze raz dziekuję, dzięki Wam nie pójdę podpalać ZUS-u (na razie).
Great Site. Was added to mybookmarks. Greetings From USA.
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 9 zapytań - Pamięć użyta: 670.82 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]