Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2008-05-27 00:56:32

roztargniony
Gość

brak dokumentów

Konkretnie... zrobiłem format u znajomego (prosił mnie o to) oboje zapomnieliśmy o płatniku... Udało mi się odzyskać bazę i niektóre pliki. Nie mogę jednak zaimportować dokumentów, ponieważ plik KEDU ma rozszerzenie *.kdu.szyfr . Zastanawia mnie też czemu pliki z ostatnich miesięcy wyglądają w ten sposób "Dokumenty******.xml.szyfr" podczas gdy ze wcześniejszych miesięcy "Dokumenty******.kdu.szyfr". Odnalazłem jeszcze pliki *.bz2 czy one są ważne?
Proszę o pomoc ws importu dokumentów jak i o wyjaśnienie pozostałych kwestii.

#2 2008-05-27 08:36:39

osZUSt
Gość

Odp: brak dokumentów

dokumenty .xxx.szyfr to dokumenty zaszyfrowane (podpisane certyfikatem) i gotowe do wysłanuia do ZUSu (wysyłka samodziewlna WWW/CD). Nie nadają się do importu do PP!

*.xml.szyfr - szyfrowane z włączonym SDWI w opcjach Przekazu Elektr.

*.kdu.szyfr - szyfrowane z wyłącznym SDWI.

Tych plików do płatnika NIE zaimportujesz. Do importu nadają się  tylko pliki  *.kdu

A poza tym, jak odzyskałeś bazę to wszystkie dokumenty, zestawy, wysyłki, potwierdzenia, certyfikaty powinny być w bazie, nic nie trzeba "doimportowywać". Chyba że odzyskałeś nie tą bazę (czyli jakąś starą)

#3 2008-05-28 09:16:31

roztargniony
Gość

Odp: brak dokumentów

dziękuję bardzo za odpowiedź :] to wiele rozjaśnia..

A czy jest jakiś rozbudowany proces importu bazy w którym zaimportuje wszystkie dokumenty, zestawy, wysyłki, potwierdzenia, certyfikaty? Bo po zwykłym zaimportowaniu nie ma tych dokumentów..

#4 2008-05-28 09:44:22

osZUSt
Gość

Odp: brak dokumentów

Nie ma czagoś takiego jak import wysyłki, potwierdzeń, certyfikatów".
Zaimportować można tylko zestaw (zestaw składa się z dokumentów) zapisany jako *.kdu. Jednek po zaimportowaniu zestawu i tak do PP nie trafi on jako zestaw (nie będzie go w zakładce ZESTAWY), będą widoczne tylko dokumenty zapisane w tym zestawie (zakładka DOKUMENTY - DOK. WPROWADZONE).
W PP wysyłki, potwierdzenia, certyfikaty znajdują się w bazie, baza to jeden plik (*.mdb w przypadku bazy access'owej) w którym na bieżąco wszystkie w/w rzeczy się zapisują w czasie pracy.
Tak więc po przeniesieniu bazy na inny komp/po re-instalacji nie ma potrzeby doimportowywać tych rzeczy z osobna, wszystko powinno być w bazie (*.mdb). No chyba że tak ja wcześniej napisałem, jeśli czegoś ci brakuję to zarchiwizowałeć/odzyskałeś jakąś starą bazę.

#5 2008-05-30 17:42:29

roztargniony
Gość

Odp: brak dokumentów

Dziękuję za kolejne rozjaśnienie..

I odzyskana baza, której użyłem, nie była tą prawidłową. Natomiast gdy zmieniam bazę na prawidłową, pojawia się błąd "Nie rozpoznany format bazy danych". Jak z tym walczyć..?

#6 2008-05-30 18:11:15

osZUSt
Gość

Odp: brak dokumentów

A jak się nazywa plik tej prawidłowej bazy i jaki ma rozmiar?

Jeśli to rzeczywiście prawidłowa baza z PP (.mdb) to zobacz czy otworzy się w access'ie, lub można jeszcze użyć narzędzia JetComp.
www.platnik.info.pl/download4.htm

#7 2008-06-11 17:30:41

roztargniony
Gość

Odp: brak dokumentów

Plik nazywa się 'Recovered_Access_4' i ma 2,25 MB. Po użyciu JetComp i próbie importu tej bazy pojawia się błąd "W bazie danych brak tablicy: TMP_TAB'." i następnie, że baza danych '...' posiada nieprawidłową strukturę.

Czy wpływ na problem nierozpoznanego formatu bazy mogą mieć inne lokalizacje poszczególnych plików, do których ścieżki zapisane są w tej bazie?

#8 2008-06-12 10:41:35

osZUSt
Gość

Odp: brak dokumentów

Po nazwie pliku sugeruję że baza była odzyskiwana jakimś programem do odzyskiwania danych, być może jest poprostu uszkodzona o czym może świadczyć komunikat że brak jednej z tablic.

Nie wiem za bardzo o ścieżki do jakich plików ci chodzi, o ile mi wiadomo to w bazie danych nie ma żadnych ścieżek do plików, więc to nie jest przyczyna błędnego formatu.

#9 2008-06-12 11:36:34

roztargniony
Gość

Odp: brak dokumentów

Komunikat o braku jednej z tablic pojawia się dopiero po użyciu JetComp. I zgadza się, baza była odzyskana programem do odzyskiwania danych. Inne odzyskane bazy płatnika ładują się bezproblemowo, tyle że są prawie puste...

A z tym ścieżkami to faktycznie.. bez sensu było to pytanie. A tak na marginesie chodziło mi ścieżki do zestawów.. np. C:\Program Files\PROKOM Software SA\Płatnik 6\PrzesylkiDoZUS\...

,
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.052 sekund, wykonano 10 zapytań - Pamięć użyta: 571.31 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]