Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Konkretnie... zrobiłem format u znajomego (prosił mnie o to) oboje zapomnieliśmy o płatniku... Udało mi się odzyskać bazę i niektóre pliki. Nie mogę jednak zaimportować dokumentów, ponieważ plik KEDU ma rozszerzenie *.kdu.szyfr . Zastanawia mnie też czemu pliki z ostatnich miesięcy wyglądają w ten sposób "Dokumenty******.xml.szyfr" podczas gdy ze wcześniejszych miesięcy "Dokumenty******.kdu.szyfr". Odnalazłem jeszcze pliki *.bz2 czy one są ważne?
Proszę o pomoc ws importu dokumentów jak i o wyjaśnienie pozostałych kwestii.
dokumenty .xxx.szyfr to dokumenty zaszyfrowane (podpisane certyfikatem) i gotowe do wysłanuia do ZUSu (wysyłka samodziewlna WWW/CD). Nie nadają się do importu do PP!
*.xml.szyfr - szyfrowane z włączonym SDWI w opcjach Przekazu Elektr.
*.kdu.szyfr - szyfrowane z wyłącznym SDWI.
Tych plików do płatnika NIE zaimportujesz. Do importu nadają się tylko pliki *.kdu
A poza tym, jak odzyskałeś bazę to wszystkie dokumenty, zestawy, wysyłki, potwierdzenia, certyfikaty powinny być w bazie, nic nie trzeba "doimportowywać". Chyba że odzyskałeś nie tą bazę (czyli jakąś starą)
dziękuję bardzo za odpowiedź :] to wiele rozjaśnia..
A czy jest jakiś rozbudowany proces importu bazy w którym zaimportuje wszystkie dokumenty, zestawy, wysyłki, potwierdzenia, certyfikaty? Bo po zwykłym zaimportowaniu nie ma tych dokumentów..
Nie ma czagoś takiego jak import wysyłki, potwierdzeń, certyfikatów".
Zaimportować można tylko zestaw (zestaw składa się z dokumentów) zapisany jako *.kdu. Jednek po zaimportowaniu zestawu i tak do PP nie trafi on jako zestaw (nie będzie go w zakładce ZESTAWY), będą widoczne tylko dokumenty zapisane w tym zestawie (zakładka DOKUMENTY - DOK. WPROWADZONE).
W PP wysyłki, potwierdzenia, certyfikaty znajdują się w bazie, baza to jeden plik (*.mdb w przypadku bazy access'owej) w którym na bieżąco wszystkie w/w rzeczy się zapisują w czasie pracy.
Tak więc po przeniesieniu bazy na inny komp/po re-instalacji nie ma potrzeby doimportowywać tych rzeczy z osobna, wszystko powinno być w bazie (*.mdb). No chyba że tak ja wcześniej napisałem, jeśli czegoś ci brakuję to zarchiwizowałeć/odzyskałeś jakąś starą bazę.
Dziękuję za kolejne rozjaśnienie..
I odzyskana baza, której użyłem, nie była tą prawidłową. Natomiast gdy zmieniam bazę na prawidłową, pojawia się błąd "Nie rozpoznany format bazy danych". Jak z tym walczyć..?
A jak się nazywa plik tej prawidłowej bazy i jaki ma rozmiar?
Jeśli to rzeczywiście prawidłowa baza z PP (.mdb) to zobacz czy otworzy się w access'ie, lub można jeszcze użyć narzędzia JetComp.
www.platnik.info.pl/download4.htm
Plik nazywa się 'Recovered_Access_4' i ma 2,25 MB. Po użyciu JetComp i próbie importu tej bazy pojawia się błąd "W bazie danych brak tablicy: TMP_TAB'." i następnie, że baza danych '...' posiada nieprawidłową strukturę.
Czy wpływ na problem nierozpoznanego formatu bazy mogą mieć inne lokalizacje poszczególnych plików, do których ścieżki zapisane są w tej bazie?
Po nazwie pliku sugeruję że baza była odzyskiwana jakimś programem do odzyskiwania danych, być może jest poprostu uszkodzona o czym może świadczyć komunikat że brak jednej z tablic.
Nie wiem za bardzo o ścieżki do jakich plików ci chodzi, o ile mi wiadomo to w bazie danych nie ma żadnych ścieżek do plików, więc to nie jest przyczyna błędnego formatu.
Komunikat o braku jednej z tablic pojawia się dopiero po użyciu JetComp. I zgadza się, baza była odzyskana programem do odzyskiwania danych. Inne odzyskane bazy płatnika ładują się bezproblemowo, tyle że są prawie puste...
A z tym ścieżkami to faktycznie.. bez sensu było to pytanie. A tak na marginesie chodziło mi ścieżki do zestawów.. np. C:\Program Files\PROKOM Software SA\Płatnik 6\PrzesylkiDoZUS\...
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.052 sekund, wykonano 10 zapytań - Pamięć użyta: 571.31 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]