Nie jesteś zalogowany na forum.
Dzień dobry!
Zainstalowałam Płatnika z myślą o tym aby ręcznie wypełniać i drukować deklaracje. Niestety od kilku godzin męczę się z próbą wydrukowania deklaracji, ponieważ program cały czas informuje mnie o błędach krytycznych komunikatem "Dokument nie może być wysłany, ponieważ dane ubezpieczonego nie zostały zidentyfikowane w ZUS." Nawet jeśli zrobię wysyłkę na drukarkę deklaracje są zapisywane w trybie roboczym.. Robiłam już kilkukrotnie aktualizację komponentów, która nie do końca przebiega tak jak to piszą w poradnikach - czyli wyświetla mi się komunikat "Dane płatnika nie są aktualne. Czy chcesz aktualizować dane?" a następnie gdy kliknę NIE to cała aktualizacja komponentów jest anulowana, a gdy kliknę TAK, wyskakuje komunikat "Błąd: Nie znaleziono certyfikatu użytkownika". I pojawia się okno w którym powinnam wpisać ile składek na ubezpieczenie społeczne zapłaciłam w poprzednim miesiącu, oraz wskazać certyfikat użytkownika.
Nie wiem co z tym zrobić. Wiecie o jaki certyfikat może chodzić? Podpisu kwalifikowanego nie posiadam obecnie (choć kiedyś był on instalowany na tym komputerze, ale nie przedłużałam, więc nie mam. Nie jest on też widoczny w zainstalowanych certyfikatach). Wysyłka jest ustawiona na ręczną, na drukarkę - więc tak w sumie to w ogóle certyfikaty nie są potrzebne. ZUA złożyłam osobiście, więc jako takie jest zweryfikowane przez ZUS.
Instalowałam wersję płatnika Płatnik 9.01.001A i F i na żadnej nie działa.
Co robię nie tak? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi!
Witam
Mam taki sam problem.
siedzie kombinuje i nic ....
Znalazłaś może już rozwiązanie
Dziękuję i Pozdrawiam
Joltoje
Co masz w menu Przekaz - ustawienia przekazu elektronicznego w metodzie przekazu powinno być wydruk. Następnie dokumenty do zestawu dołącz i w zestawie wyślij.
Także zmagam się z tym problemem. Kombinuję ale nic nie wychodzi. Mam nadzieję, że jakiś spec znajdzie szybko rozwiązanie problemu.
Jesteś w tym Interaktywnym Płatniku Plus...jeden z moich klientów miał taki sam problem...
Zaproponowałem mu takie działanie:
1. Metodę przekazu ustawiałem jako wydruk
2. Wysyłał zestaw na wydruk mimo błędu krytycznego
3. Oznaczałem zestaw jako potwierdzony
4. Otwierałem zestaw i z otwartego okna wybierałem menu zestaw, drukuj, w oknie parametry wydruku zmieniałem na Do ZUS (po jednej zmianie chyba już tak zostaje na stałe)
5. I drukowało się ok,
Ale po jednym miesiącu takiej zabawy płatnik przeniósł się na PUE i wysyła elektronicznie dokumenty do ZUS bez certyfikatu:)
Jesteś w tym Interaktywnym Płatniku Plus...jeden z moich klientów miał taki sam problem...
Zaproponowałem mu takie działanie:
1. Metodę przekazu ustawiałem jako wydruk
2. Wysyłał zestaw na wydruk mimo błędu krytycznego
3. Oznaczałem zestaw jako potwierdzony
4. Otwierałem zestaw i z otwartego okna wybierałem menu zestaw, drukuj, w oknie parametry wydruku zmieniałem na Do ZUS (po jednej zmianie chyba już tak zostaje na stałe)
5. I drukowało się ok,Ale po jednym miesiącu takiej zabawy płatnik przeniósł się na PUE i wysyła elektronicznie dokumenty do ZUS bez certyfikatu:)
Witam!
Mam identyczny problem.
Dzięki za wskazówkę, doraźnie też tak zrobiłem, ale pytanie jak to "dziadostwo" zmusić do poprawnej pracy czyli prawidłowego potwierdzenia danych ubezpieczonych?.
Pozdrawiam
KK
Bez certyfikatu nie zmusisz... z tego co wiem to wszystkie nowo zakładane firmy włączają do tego ich Interaktywnego Programu Płatnik i wtedy są pobierane dane z ZUSu i do tego trzeba mieć certyfikat kwalifikowany.
JA bym Ci radził zrobić tak, będzie łatwiej i bez wydawania kasy:)
Uzyskaj profil zaufany ePUAP- na stronie epuap.gov.pl złóż wniosek, a później trzeba go potwierdzić, ja potwierdzałem go sobie certyfikatem ale podobno można w każdym ZUSie to zrobić, później załóż konto na PUE i tam będzie ePłatnik przez którego wyślesz dokumenty do ZUS za darmo, a działa podobnie jak Program Płatnik ten standardowy.
Wiem zabrzmiało jak reklama, ale wszystkie księgowe z którymi współpracuje tak jak psioczą cały czas na ZUS tak na to PUE pieją z zachwytu! Podobno zaświadczenia o niezaleganiu można uzyskać, a jak ktoś jeszcze sobie coś ustawi to na infolinii bez kolejki go obsługują (dla mnie szok!).
Tutaj jest przecież to rozwiązane : forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.
Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.
Niestety dalej nie działa, może ma ktoś inny pomysł, czy naprawdę musi być certyfikat????
Doczytaj dobrze i do końca ten wątek - zadziała jak uruchomisz jeszcze dodany programik
ala i jUREK Dzięki za przydatne info!!! - straciłam 3 godziny doszukując się rozwiązania nim trafiłam tutaj. Jakaś paranoja z tym programem oraz pseudo poradnikami i broszurami do kolejnych wersji programu...
W końcu ktoś napisał jak rozwiązać problem. Zadziałało ile trzeba się naszukać. Takie rzeczy powinny być ogólnodostępne na stronie PŁATNIKA!
W Płatniku 10 rozwiązali "już" ten problem...
w Płatniku 10 wcale nie rozwiązali tego programu
Niestety nadal nie działa, zestawu nie można wysłać, pozostaje w wprowadzonych, a wydruk DRA tylko roboczy.
Jak ustawisz w kartotece płatnika "bez aktualizacji kartotek" to w dokumentach błędu nie będzie
Zrobiłam bez aktualizacji kartotek i nadal mam krytyczne. Czy wiecie coś więcej
"Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'. "
Pozwoli to na wysyłanie dokumentów z błędem w wersji 9 programu, natomiast w wersji 10 nie będzie już błędów.
Taką informację można uzyskać na infolinii ZUSu (801 400 987 lub 22 560 16 00).
Słuchajcie, to nie zależy od wersji Płatnika 9 czy 10. Błędy krytyczne są tylko w programie,bo nie mamy certyfikatu(kosztuje ok. 300zł). Na dokumentach wydrukowanych jest OK. Przyjęli mi je w ZUSie ). Mam taką małą firmę, która już pobiera dane z ZUS-u, dlatego są stale błędy krytyczne, że dane identyfikacyjne są niezgodne z danymi w ZUS( zakres mam- Bez aktualizacji kartotek). Docelowo wszystkie firmy będą pobierały te dane z ZUS-u, dlatego jak nie mamy certyfikatu to musimy zignorować te błędy i wysyłać dokumenty na wydruk (Zestaw wprowadzony- wyślij), chyba,że przejdziemy na PUE, jak doradza kolega.
super, dzięki jUREK za pomoc. DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ala i Jurek .....stokrotne dzięki. Super rada i informacja. Dziękuję wszystkim, jestem szczęśliwa!
Doczytaj dobrze i do końca ten wątek - zadziała jak uruchomisz jeszcze dodany programik
Ściągnęłam ten programik (nie mogę go znaleźć w komputerze), zmieniłam na "bez aktualizacji' i "wydruk" i to samo, drukują się robocze; jak to jest, że innym się naprawiło???
Witam dziękuję za pomoc programik działa i mój płatnik też .Zawsze można go znaleźć w pobranych plikach .Jeszcze raz dziękuję.
a gdzie można znaleźć ten "programik"?
Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.
Działa !!!!! Jesteś wielki !!!! Dziękuje !!!!!
Witam , miałam od m-cy ten problem i dzięki Wam ,udało się !!!!:)
ale....mam nowy problem z tworzeniem Informacji dla osoby ubezpieczonej ( po staremu RMUA) przy ustawieniu "'Bez aktualizacji kartotek" czy 'Pełny zakres' nie mogę pominąć w kreatorze kroku 3
czyli" Sprawdzanie aktualności komponentów i danych programu " przy aktualizacji wyskakuje mi że nie można przygotować tego druku , gdyż nie ma danych w ZUS za wybrany okres rozliczeniowy płatnika , prosi aby skontaktować się w ZUS !!! a ZUS nie ma pojęcia o co chodzi ! mam dość tego programu !! jak jedno się uda to drugie zawali , może ktoś wie jak to zrobić ,bardzo proszę
Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.
Bardzo dziękuję jUREK, udało się. Jesteś super i
Dziękuję jUREK działa udało się jesteś wielki
to działa
jUREK napisał/a:
Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.
Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.
[ Wygenerowano w 0.024 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 632.51 kB (Maksimum: 1.22 MB) ]