Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2015-03-12 00:18:38

Klaudia
Gość

Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Dzień dobry!
Zainstalowałam Płatnika z myślą o tym aby ręcznie wypełniać i drukować deklaracje. Niestety od kilku godzin męczę się z próbą wydrukowania deklaracji, ponieważ program cały czas informuje mnie o błędach krytycznych komunikatem "Dokument nie może być wysłany, ponieważ dane ubezpieczonego nie zostały zidentyfikowane w ZUS." Nawet jeśli zrobię wysyłkę na drukarkę deklaracje są zapisywane w trybie roboczym.. Robiłam już kilkukrotnie aktualizację komponentów, która nie do końca przebiega tak jak to piszą w poradnikach - czyli wyświetla mi się komunikat "Dane płatnika nie są aktualne. Czy chcesz aktualizować dane?" a następnie gdy kliknę NIE to cała aktualizacja komponentów jest anulowana, a gdy kliknę TAK, wyskakuje komunikat "Błąd: Nie znaleziono certyfikatu użytkownika". I pojawia się okno w którym powinnam wpisać ile składek na ubezpieczenie społeczne zapłaciłam w poprzednim miesiącu, oraz wskazać certyfikat użytkownika.
Nie wiem co z tym zrobić. Wiecie o jaki certyfikat może chodzić? Podpisu kwalifikowanego nie posiadam obecnie (choć kiedyś był on instalowany na tym komputerze, ale nie przedłużałam, więc nie mam. Nie jest on też widoczny w zainstalowanych certyfikatach). Wysyłka jest ustawiona na ręczną, na drukarkę - więc tak w sumie to w ogóle certyfikaty nie są potrzebne. ZUA złożyłam osobiście, więc jako takie jest zweryfikowane przez ZUS. 
Instalowałam wersję płatnika Płatnik 9.01.001A i F i na żadnej nie działa.
Co robię nie tak? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi!

#2 2015-04-02 07:12:32

joltoje
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Witam

Mam taki sam problem.
siedzie kombinuje i nic ....
Znalazłaś może już rozwiązanie

Dziękuję i Pozdrawiam
Joltoje

#3 2015-04-02 19:07:57

Oksana
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Co masz w menu Przekaz - ustawienia przekazu elektronicznego w metodzie przekazu powinno być wydruk. Następnie dokumenty do zestawu dołącz i w zestawie wyślij.

#4 2015-04-05 17:23:30

Jacek
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Także zmagam się z tym problemem. Kombinuję ale nic nie wychodzi. Mam nadzieję, że jakiś spec znajdzie szybko rozwiązanie problemu.

#5 2015-04-07 09:26:39

Wojtek I.
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Jesteś w tym Interaktywnym Płatniku Plus...jeden z moich klientów miał taki sam problem...
Zaproponowałem mu takie działanie:
1. Metodę przekazu ustawiałem jako wydruk
2. Wysyłał zestaw na wydruk mimo błędu krytycznego
3. Oznaczałem zestaw jako potwierdzony
4. Otwierałem zestaw i z otwartego okna wybierałem menu zestaw, drukuj, w oknie parametry wydruku zmieniałem na Do ZUS (po jednej zmianie chyba już tak zostaje na stałe)
5. I drukowało się ok,

Ale po jednym miesiącu takiej zabawy płatnik przeniósł się na PUE i wysyła elektronicznie dokumenty do ZUS bez certyfikatu:)

#6 2015-04-08 21:58:38

krzychoo
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Wojtek I. napisał/a:

Jesteś w tym Interaktywnym Płatniku Plus...jeden z moich klientów miał taki sam problem...
Zaproponowałem mu takie działanie:
1. Metodę przekazu ustawiałem jako wydruk
2. Wysyłał zestaw na wydruk mimo błędu krytycznego
3. Oznaczałem zestaw jako potwierdzony
4. Otwierałem zestaw i z otwartego okna wybierałem menu zestaw, drukuj, w oknie parametry wydruku zmieniałem na Do ZUS (po jednej zmianie chyba już tak zostaje na stałe)
5. I drukowało się ok,

Ale po jednym miesiącu takiej zabawy płatnik przeniósł się na PUE i wysyła elektronicznie dokumenty do ZUS bez certyfikatu:)

Witam!

Mam identyczny problem.

Dzięki za wskazówkę, doraźnie też tak zrobiłem, ale pytanie jak to "dziadostwo" zmusić do poprawnej pracy czyli prawidłowego potwierdzenia danych ubezpieczonych?.

Pozdrawiam

KK

#7 2015-04-09 06:50:48

Wojtek I.
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Bez certyfikatu nie zmusisz... z tego co wiem to wszystkie nowo zakładane firmy włączają do tego ich Interaktywnego Programu Płatnik i wtedy są pobierane dane z ZUSu i do tego trzeba mieć certyfikat kwalifikowany.
JA bym Ci radził zrobić tak, będzie łatwiej i bez wydawania kasy:)
Uzyskaj profil zaufany ePUAP- na stronie epuap.gov.pl złóż wniosek, a później trzeba go potwierdzić, ja potwierdzałem go sobie certyfikatem ale podobno można w każdym ZUSie to zrobić, później załóż konto na PUE i tam będzie ePłatnik przez którego wyślesz dokumenty do ZUS za darmo, a działa podobnie jak Program Płatnik ten standardowy.

Wiem zabrzmiało jak reklama, ale wszystkie księgowe z którymi współpracuje tak jak psioczą cały czas na ZUS tak na to PUE pieją z zachwytu! Podobno zaświadczenia o niezaleganiu można uzyskać, a jak ktoś jeszcze sobie coś ustawi to na infolinii bez kolejki go obsługują (dla mnie szok!).

#8 2015-04-09 15:02:04

ala
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Tutaj jest przecież to rozwiązane : forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html

#9 2015-04-15 01:05:56

jUREK
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak  i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.

Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.

#10 2015-04-19 20:52:22

ania
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Niestety dalej nie działa, może ma ktoś inny pomysł, czy naprawdę musi być certyfikat????

#11 2015-04-20 18:25:24

ala
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Doczytaj dobrze i do końca ten wątek - zadziała jak uruchomisz jeszcze dodany programik

#12 2015-05-01 18:33:53

kasia
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

ala i jUREK Dzięki za przydatne info!!! - straciłam 3 godziny doszukując się rozwiązania nim trafiłam tutaj.  Jakaś paranoja z tym programem oraz pseudo poradnikami i broszurami do kolejnych wersji programu...

#13 2015-05-07 19:55:55

jula
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

W końcu ktoś napisał jak rozwiązać problem. Zadziałało ile trzeba się naszukać. Takie rzeczy powinny być ogólnodostępne na stronie PŁATNIKA!

#14 2015-05-08 06:40:12

Wojtek I.
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

W Płatniku 10 rozwiązali "już" ten problem...

#15 2015-05-10 16:18:47

asia
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

w Płatniku 10 wcale nie rozwiązali tego programu

#16 2015-05-10 20:48:35

gien
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Niestety nadal nie działa, zestawu nie można wysłać, pozostaje w wprowadzonych, a wydruk DRA tylko roboczy.

#17 2015-05-11 07:35:37

Wojtek I.
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Jak ustawisz w kartotece płatnika "bez aktualizacji kartotek" to w dokumentach błędu nie będzie

#18 2015-05-13 19:30:27

ania
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Zrobiłam bez aktualizacji kartotek i nadal mam krytyczne. Czy wiecie coś więcej sad

#19 2015-05-14 07:45:14

Gekon
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

"Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak  i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'. "

Pozwoli to na wysyłanie dokumentów z błędem w wersji 9 programu, natomiast w wersji 10 nie będzie już błędów.

Taką informację można uzyskać na infolinii ZUSu (801 400 987 lub 22 560 16 00).

#20 2015-05-17 18:27:59

luzik
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Słuchajcie, to nie zależy od wersji Płatnika 9 czy 10. Błędy krytyczne są tylko w programie,bo nie mamy certyfikatu(kosztuje ok. 300zł). Na dokumentach wydrukowanych jest OK. Przyjęli mi je w ZUSie smile). Mam taką małą firmę, która już pobiera dane z ZUS-u, dlatego są stale błędy krytyczne, że dane identyfikacyjne są niezgodne z danymi w ZUS( zakres mam- Bez aktualizacji kartotek). Docelowo wszystkie firmy będą pobierały te dane z ZUS-u, dlatego jak nie mamy certyfikatu to musimy zignorować te błędy i wysyłać dokumenty na wydruk (Zestaw wprowadzony- wyślij), chyba,że przejdziemy na PUE, jak doradza kolega.

#21 2015-06-09 19:21:33

Aneta
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

super, dzięki jUREK za pomoc. DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#22 2015-06-27 13:03:24

Anna
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Ala i Jurek .....stokrotne dzięki. Super rada i informacja. Dziękuję wszystkim, jestem szczęśliwa!

#23 2015-07-01 07:10:51

renata
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

ala napisał/a:

Doczytaj dobrze i do końca ten wątek - zadziała jak uruchomisz jeszcze dodany programik

Ściągnęłam ten programik (nie mogę go znaleźć w komputerze), zmieniłam na "bez aktualizacji' i "wydruk" i to samo, drukują się robocze; jak to jest, że innym się naprawiło???

#24 2015-08-04 20:18:37

Allis1
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Witam dziękuję za pomoc programik działa smile i mój płatnik też .Zawsze można go znaleźć w pobranych plikach .Jeszcze raz dziękuję.

#25 2015-10-22 15:17:33

Janek
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

a gdzie można znaleźć ten "programik"?

#26 2015-11-30 20:28:10

zaba
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

jUREK napisał/a:

Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak  i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.

Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.

Działa !!!!! Jesteś wielki !!!! Dziękuje !!!!!

#27 2015-12-02 23:15:28

EFKA
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Witam , miałam od m-cy ten problem i dzięki Wam ,udało się !!!!:)
ale....mam nowy problem z tworzeniem Informacji dla osoby ubezpieczonej ( po staremu RMUA) przy ustawieniu "'Bez aktualizacji kartotek" czy  'Pełny zakres'    nie mogę pominąć w kreatorze  kroku 3
czyli" Sprawdzanie aktualności komponentów i danych programu " przy aktualizacji wyskakuje mi  że nie można przygotować tego druku , gdyż nie ma  danych w ZUS za wybrany okres rozliczeniowy płatnika , prosi aby skontaktować się w ZUS !!! a ZUS nie ma pojęcia o co chodzi ! mam dość tego programu !! jak jedno się uda to drugie zawali , może ktoś wie jak to zrobić ,bardzo proszę

#28 2016-08-11 19:22:12

Baja
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

jUREK napisał/a:

Na :
forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
autor napisał cytuję:
Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak  i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.

Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.



Bardzo dziękuję jUREK, udało się. Jesteś super smile i smile

#29 2016-10-04 22:07:28

INGA
Gość

Odp: Brak możliwości ręcznej wysyłki dokumentów - niepotwierdzone dane

Dziękuję jUREK działa udało się jesteś wielki smile

to działa

jUREK napisał/a:

    Na :
    forumplatnika.pl/index.php/topic,472.0.html
    autor napisał cytuję:
    Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
    Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak  i na dole pierwszej formatki w pozycji
    'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
    'Bez aktualizacji kartotek'.

    Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.

,
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.024 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 632.51 kB (Maksimum: 1.22 MB) ]