Nie jesteś zalogowany na forum.
Z dniem 31.08.2012 została zlikwidowana jednostka. Wszyscy pracownicy ( 40 osób )zostali przeniesieni do innej jednostki. Czy można jakoś szybko przenieść w programie Płatnik tych ubezpieczonych z jednego płatnika składek do drugiego ? Czy muszę najpierw wyrejestrować pracowników ZWUA z firmy zlikwidowanej a następnie ręcznie wprowadzić tych ubezpieczonych do nowej jednostki, żeby wysłać zgłoszenia ZUA ?
Akurat miałem podobny przypadek. Najlepiej w starej jednostce stworzyć dokumenty ZUA (czyli z danymi ubezpieczonych), dodać je do zestawu, a potem taki zestaw zapisać do pliku i wczytać ten plik do nowej jednostki.
Ja to zrobiłem w następujących krokach:
- 0 -
Na początek najlepiej zrobić kopię pliku bazy danych, po potem do tej bazy dodamy nową jednostkę.
- 1 -
Ok, po zrobieniu kopii wchodzimy do Płatnika, klikamy F8 (otwiera się rejestr płatników) i zmieniamy dane płatnika (czyli starej jednostki) na dane nowej (m.in. nazwę, NIP, REGON, skrót, adres), aby zapisany plik zestawu ZUA można było potem wczytać do pustej nowej jednostki o takich samych danych. (prawy przycisk myszki na płatniku i z menu wybieramy "Otwórz")
- 2 -
Po zmianie w/w danych można stworzyć dokumenty ZUA dla każdego pracownika. W każdym ZUA powinno być info, że zostało ono stworzone w nowej jednostce (bo w punkcie 1. zmieniliśmy dane starej jednostki na nową).
W przypadku, gdyby w stworzonych przez nas dokumentach ZUA była wciąż stara nazwa jednostki (płatnika), wówczas należy zaznaczyć wszystkie te dokumenty ZUA i z menu (po kliknięciu prawym przyciskiem myszki) wybrać "Aktualizuj dane identyfikacyjne > Płatnika"
- 3 -
Teraz te dokumentu ZUA należy dodać do zestawu pod jakąś nazwą, np. "ZUA-pracownicy".
Po tej operacji dokumenty będą się znajdować w "Zestawy - Wprowadzone".
- 4 -
Następnie klikamy prawym przyciskiem myszki na ten stworzony zestaw i z menu wybieramy "Zapisz do pliku".
- 5 -
Po tej operacji powstanie nam plik KEDU (XML) z danymi naszych pracowników, które w dalszej części należy zaimportować do nowej jednostki (nowego płatnika).
- 6 -
Wychodzimy z Płatnika i zaczynamy działać na pierwotnej bazie danych (czyli kopii, którą wykonaliśmy w punkcie - 0 -), gdzie są stare dane jednostki.
- 7 -
Klikamy F8 i w oknie "Rejestr płatników" tworzymy nową jednostkę z takimi samymi danymi, jakie podaliśmy zmieniając starą jednostkę na nową (punkt - 1 -).
- 8 -
Po stworzeniu nowej jednostki (czyli nowego płatnika) ładujemy go jako używanego i z menu "Narzędzia" wybieramy "Import dokumentów" i w opcjach wybieramy "import nowych dokumentów".
Następnie wskazujemy nasz wcześniej stworzony plik KEDU (XML) i uruchamiamy ładowanie danych.
Po tej operacji w nowej jednostce będziemy mieli zaimportowane dane pracowników ze starej jednostki.
Teraz wystarczy zgłosić naszych pracowników do ZUS-u, już jako pracowników nowej jednostki.
Skorzystałam z tego opisu i udało się. To działa nawet w 2016r. Polecam wszystkim zainteresowanym. Dwa dni pracy, ale nie trzeba wklepywać od początku danych wszystkich ubezpieczonych.
Nowy Płatnik niestety nie pozwoli wykonać punktu 1, ale przyszedł mi do głowy taki pomysł (częściowo już go sprawdziłem):
- zrobić ZUA dla wszystkich w starej firmie,
- zrobić z nich zestaw i zapisać go do pliku XML,
- otworzyć plik XML notatnikiem i zamienić linijkę (Ctrl+H) na właściwą (dla wszystkich):
<II><p1>...nip...</p1><p2>...regon...</p2><p6>...nazwa_skrócona...</p6></II>
- utworzyć nowego płatnika z danymi (nip, regon, nazwa skrócona) dokładnie takimi jak wyżej,
- zaimportować przygotowany plik XML,
- usunąć zestaw i ZUA w starej firmie...
Super! Działa! dziękuję za pomoc :-)
[ Wygenerowano w 0.109 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 565.88 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]