Nie jesteś zalogowany na forum.
Witam.
Jak w temacie, problem pojawia się w kreatorze importu dokumentów kdu. Na kroku 5/6 kiedy wyświetla sie komunikat "Łaczenie się z serwerem: [ścieżka]" Płatnik praktycznie się zatrzymuje, a użycie procesora wzrasta do 100%.
Udało mi się doczekać 10min, i dalej nie miałem cierpliwości. Nawet najkrótsze pliki kdu powodują taki efekt.
Co dziwne, kadrowa twierdzi że jeśli czeka się jeszcze dłużej to import w końcu przechodzi lecz trwa to bardzo długo.
I teraz warunki techniczne:
-Płatnik wykorzystywane przez jedną osobe.
-Baza access ( na dysku sieciowym, jednak przepięta na dysk lokalny zachowuję się tak samo) 70MB
-Inne funkcje programu działają bez problemu.
-Baza była optymalizowania (proces optymalizacji przechodzi bez problemów)
Początek pliku kdu:
<!DOCTYPE KEDU PUBLIC '-//ZUS//DTD KEDU 1.3//PL'[
<!ENTITY wersja '001.300'>
<!ENTITY strona.kodowa 'ISO 8859-2'>
]>
<KEDU>
<naglowek.KEDU>
</naglowek.KEDU>
<ZUSRCA.DP>
<naglowek.DP>
</naglowek.DP>
.
.
.
Będe bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Dziękuje
Proponuję utworzyć archiwum w Programie Płatnik oraz przeniesienie "starych" Zestawów Wysłanych do utworzonego archiwum, taki zabieg powinien spowodować "odchudzenie" bazy roboczej.
Rozmiar bazy na poziomie 70 MB w dużym stopniu wpływa na czas importu plików KDU.
Mam podobny problem, z tym że mój płatnik przy imporcie plików kdu lub xml się zawiesza, obciążenie procesora również 100% przez dłuższy czas, a potem komputer się sam wyłącza, moja baza płatnika ma 20MB, może wiecie w czym może być problem?
Proponuję zrobić migrację na MSSQL (choćby testowo) i wtedy sprawdzić. Naprawdę taka migracja potrafi zdziałać czasami cuda.
Offline
mam ten sam problem z tym, ze dotyczy to jednego platnika - pliki pozostalych platnikow w tej samej bazie importuja sie bez problemu - jaka moze byc tego przyczyna??
Dodam, ze jest to platnik, ktorego dodawalm do bazy (z archiwum zrobionego przez poprzednia osobe prowadzaca firme )
dziekuje
Witam. Mam ten sam problem. Wiem, że temat stary ale dalej nie ma rozwiązania. W tym momencie wersja płatnika to 10.01.001. Baza MS Access na dysku sieciowym. Lokalnie problem jest ten sam. Nie mogę postawić bazy na serwerze SQL ponieważ mój NAS nie daje mi takiej możliwości.
Witam,
Czy poza migracja do SQL ktoś znalazł jakieś rozwiązanie tego problemu?
U mnie jest podobnie, wprawdzie baza jest duża, ponad 150MB, ale praca z poziomu serwera przebiega błyskawicznie, importy przechodzą bez zawieszeń. Przy pracy na innych stanowiskach bardzo często, choć nie zawsze płatnik wisi nawet kilkanaście minut. Nie ma problemu z dostępem do dysku serwera, komputery mają wystarczające zasoby, sieć wewnętrzna cat.6, przepustowość w sieci wewnętrznej wysoka, dyski ssd. Nie widzę powodu żeby wczytanie 8KB pliku z dysku lokalnego mialobyć jakkolwiek problematyczne. Zapisanie xml na dysku serwera rowniez nie pomaga. Niemniej odrzucam na razie argument aby to wielkosc bazy byla kluczowym problemem ze wzgledu na wspomniana szybkosc pracy z poziomu serwera. Baza jest zoptymalizowana.
Witam,
mam podobnie jak Pan, mam pytanie jaki windows jest przez Pana używany? U mnie szybciej działa to na windows 7 niż 10 wcześniej nie było takiego problemu.
Offline
Mam podobny problem. Przesiadłem się z windows7 na windows10. W win7 działało poprawnie. Było OK!. W win10 muli. Muszę czekać parę minut na natępny "ekran". Jak to przyspieszyć ?
Odgrzewam bo teraz spotkało to mnie. Baza ma 200MB na serwerze sieciowym SSD i łącze GB a wczytanie importu trwa kwadranse.
Przeniosłem bazę na lokalny i import trwa kilka chwil.
Serwer 2012 a Płatnik lokalny na Win 10
U mnie to samo - tyle, że zaczęło się przed weekendem. Pojedynczy plik wczytał się po 15min, zrzucamy potem bazę lokalnie żeby przetestować kolejne.
Podpinam się bo ten sam problem - baza 300mb w Accessie, ale dotychczas wszystko działało bez problemu. Odchudziłem bazę do 230mb ale to w niczym nie pomaga. Optymalizowałem ją, próbowałem też skompresować programem jetcomp (u mnie nie pomogło - ale u wielu osób ponoć czyni cuda). Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł? Dodam że u nas program działa na jednym laptopie, nowym i z dobrymi parametrami, system Windows 11
Rozwiązanie na to jest jedno - zrobić migrację do bazy SQL - absolutnie nie ma co korzystać z baz Access bo jest to rozwiązanie bardzo staroświecie. U nas konwersja przez informatyka zajęła 35min i kosztowała 200zł netto, wszystko zrobione zdalnie - import pliku Kedu leci w mig, a przed wezwaniem informatyka trwał 14 minut...
No i nas dopadł ten problem. Druzgocące jest to, iż problem jest ZNANY OD 2009 ROKU, a nadal jesteśmy w tym samym miejscu...
Baza zoptymalizowana, a import pliku 8kb do bazy 215MB potrafi trwać 4 godziny.
[ Wygenerowano w 0.004 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 546.66 kB (Maksimum: 563.68 kB) ]