Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2024-09-03 19:43:34

Daray
Użytkownik
Windows 10Chrome 128.0

Problem z ponowną instalacją Płatnik

Dzień dobry,

Mam ogromny problem z programem Płatnik, z którym walczę od rana i kompletnie nie mam już pojęcia co robić.

Płatnik jest zainstalowany lokalnie, na mazie accesowej (mdb). Od wczoraj księgowa zgłaszała mi problem z programem, wyskakiwały jakieś błędy aktualizacji. Po krótkiej walce stwierdziłem, że lepiej będzie dokonać reinstalacji programu i ponowne podpięcie bazy. Niestety okazało się, że nie będzie to tak proste jak myślałem.

W pierwszym kroku ręcznie dokonałem kopii bazy i spakowałem ją do zip jako zabezpieczenie. Oczywiście przy wyłączonym programie. Następnie dokonałem migracji bazy do osobnego folderu. Następnie zreinstalowałem aplikację, która za chiny ludowe nie chciała już więcej współpracować. Następnie po wielu godzinach walki, wielokrotnej reinstalacji, usuwania folderów i kluczy rejestru, a także zmianie folderu domyślnego na C:\Platnik, doszedłem do następujących konkluzji:

1) Baz zarówno tej ręcznie skopiowanej nie mogę podpiąć do programu. Pojawia się komunikat "Program Płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych (ścieżka do bazy)".  Mogę utworzyć nową bazę danych i gdzieś tam w opcjach wskazać migrację danych płatnika, oraz wskazać te bazy, co spowoduje zaczytanie tych danych, ale aplikacja nadal nie będzie działać poprawnie. Fix ze strony nie pomaga. Próba importu bazy z archiwum i wskazanie baz zmigrowanej i ręcznie skopiowanej kończy się informacją o niepoprawnej wersji. Podczas zaś migrowania danych płatnika proces kończy się krytycznym błędem, ale mimo to dane płatnika się pojawiają.

2) Jeśli zainstaluję sam program i nie użyję fixa, to program będzie zdawał działać poprawnie. Nadal nie pozwoli użyć baz skopiowanej i zmigrowanej ale przy użyciu nowej + migracji danych płatnika, będzie można spróbować wybrać certyfikaty. Oczywiście pojawi się informacja o niepoprawnym TSL, więc nie będzie można nic wysłać, a przy próbie aktualizacji będą pojawiać się błędy połączenia, a szczegóły zdradzą coś z ssl.

3 Jeśli zainstaluję program + fix i wykorzystam nową bazę + migrację danych płatnika, program zaktualizuje się, ale działa niepoprawnie, właściwie jeszcze gorzej, niż bez fixa. Przede wszystkim:

- Próba wybrania certyfikatu kończy się błędem "Wystąpił bład w module UZAL - 0x80004005, nie odnaleziono metody: 'Boolean" i potem coś z NG Crypt.
- Próba zaktualizowania programu wywołuje komunikat "Bład sprawdzania/tworzenia skrótu wstępnego. Aparat bazy danych Microsoft Jet nie może znaleźć tabeli wejściowej lub kwerendy 'UBEZP_MDG_ROK'. Sprawdź czy ona istnieje i oraz czy nazwa jest poprawnie napisana" a po kliknięciu ok pojawia się kolejny komunikat "Aparat bazy danych Microsoft Jet nie może znaleźć tabeli wejściowej lub kwerendy "PLATN_SPOLKA". Sprawdź czy ona istnieje oraz czy nazwa jest poprawnie napisana. Kliknięcie drugi raz ok powoduje zawieszenie programu. Niby wyświetla się "Odtwierdzanie danych płatnika..." ale nic dalej się nie dzieje. Można go wyłączyć tylko z task menagera, lub kliknąć "Przerwij", co powoduje pojawienie się komunikatu "nieprawidłowa struktura biblioteki teletransmisja.dll.".


Bardzo proszę o pomoc, bo już nie wiem co z tym fantem zrobić. Rozważałem nawet przemigrowanie bazy do sql, ale nie wiem czy ma to jakikolwiek sens.

Offline

,
[Bot] CCBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.003 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 562.47 kB (Maksimum: 595.08 kB) ]