Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2022-11-07 10:56:39

lechulysy
Użytkownik

export danych kilku firm z biura rachunkowego do lokalnej instalacji

Witam,
jestem zupełnie zielony w temacie, a z tego co widzę poradniki mają już kilka lat więc mam kilka pytań

mamy 7 spółek (1 główna, reszta to "córki"), które do października były obsługiwane przez biuro rachunkowe;
od listopada obsługę Płatnika ma robić nasza kadrowa, która obsługiwała Płatnika na serwerze udostępnionym po RDP przez biuro rachunkowe; niestety kadrowa zna program tylko w zakresie, który w nim robiła i nie ma pojęcia co i jak zrobić, żeby zaczął jej działać u niej lokalnie

zainstalowałem sobie testowo Płatnika na bazie MsSql (ale nie ma problemu jeśli będzie taka potrzeba, żeby pracował na access'ie)
z tego co widzę teoretycznie jest możliwość exportu danych dla poszczególnych spółek; pytanie: o co powinienem poprosić biuro, żeby migracja danych była najmniej bolesna?

czy gdzieś jest instrukcja "konfiguracji" programu? czy jakoś można testować czy wszystko działa prawidłowo przed produkcyjnym wysłaniem dokumentów?

opcjonalnie szukam kogoś, kto odpłatnie by nas wspomógł przy migracji - zainteresowanych prosze o kontakt przez forum

pozdrawiam
Leszek

Offline

#2 2022-11-07 12:51:41

BB
Gość

Odp: export danych kilku firm z biura rachunkowego do lokalnej instalacji

Jest dużo materiałów i filmów na YT opisujących sposoby przeniesienia danych w zależności od tego czy baza jest na MSSQL, czy Access. Potrzebna jest baza danych zawierająca dane płatników. Jeśli chodzi o MSSQL można odtwarzać z kopii, bezpośrednio importować plik .mdf (kwestia tej samej wersji). Z punktu widzenia biura rachunkowego jeśli dane są na odrębnej bazie to powinni oddać bazę, jeśli mają wspólną to przenieść dane płatników do zewnętrznej bazy MSSQL poprzez archiwum.