Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2022-02-02 12:10:19

Stratoliner
Gość

Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Reinstalacja, używanie P2StartFix,  pobranie wpisu do rejestru z Update_PP_bez_bazy -  nie pomaga

Co za lipa...

I to na 3 kompach sad

#2 2022-02-02 12:50:14

Mariusz
Gość

Odp: Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Proszę sprawdzić czy można utworzyć nowa pustą bazę danych.
jesli tak to wprowadzić jakieś domyślne dane płatnika w karotece i wykonac aktualizację programu.
Jeśli to się nie uda to przeinstalować program z usunięcem katalogów w program data i program files(x86)
Podczas instalacji wybrac, aby utworzyć nowa bazę danych.

#3 2022-02-02 13:28:07

Stratoliner
Użytkownik

Odp: Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Chyba zatrudnię się w ASSECO do rozwiązywania problemów z Płatnikiem!
Poniższy opis rozwiązuje problemy :
- Nie rozpoznanej wersji bazy danych
- XML przy podpisywaniu certyfikatem

1.    Odinstaluj Płatnika
2.    Restart
3.    Usuń lub zmień nazwy katalogów Asseco w Program Files i ProgramData ( ProgramData  to ukryty katalog )
4.    Pobierz i rozpakuj: https://redir.cache.orange.pl/zus/pobie … _X_234.zip
5.    Pobierz płatnika ( chyba że masz ) https://redir.cache.orange.pl/zus/pobie … nstall.exe
6.    Pobierz: https://pobierz2.zus.pl/dystrybucja/a1_ … artFix.exe
7.    Uruchom instalacje Płatnika I WAŻNE wybierz wersje bazy danych ACCESS i KONIECZNIE zaznacz Utwórz nową bazę.
8.    Zainstaluj do końca NIE uruchamiaj płatnika.
9.    Po instalacji uruchom pobrany P2StartFix.
10.    Uruchom Płatnika, NIE pobieraj nowej wersji!
11.    Po zalogowaniu w nowej pustej bazie musisz założyć nowego płatnika (fikcyjnego) podasz, Nip, adres i zweryfikuj . Jeśli ok to „wybierz do kontekstu” i mamy płatnika w starej wersji.
12.    W narzędziach wchodzisz w instalacje nowej wersji z PLIKU!
13.    Podajesz ścieżkę do pliku metryczka_XML rozpakowanego z pobranego PakietuAktualizaci…
14.    Instaluje się aktualizacja… robisz restart aplikacji. I aktualizacje bazy ( tej pustej testowej )
15.    Znowu w wchodzisz w Narzędzia i aktualizacje ale tym razem online , pobierasz restartujesz.
16.    Po restarcie wchodzisz w przekaz i ustawiasz swoje certyfikaty i jakieś tam TL PCL czy jakieś tam ?
17.    Jak w Narzedzia aktualizacja wszystko z wyjątkiem identyfikacji płatnika przechodzi ok
18.    Wybierasz zmianę bazy danych i wybierasz swoja czy to SQL czy ACCESS

Powodzenia!

Offline

#4 2022-02-04 18:58:22

Ja
Gość

Odp: Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Czy założyć nowego płatnika (fikcyjnego) (podasz, Nip, adres i zweryfikuj) tzn. podać dane istniejącego "obcego" płatnika?
Czy dane nie istniejącego płatnika - tylko jak wówczas przebiegnie ta weryfikacja?

Czy "domyślne dane płatnika w karotece" to jest komplet danych jakiegoś istniejącego płatnika, czy nie istniejącego?

#5 2022-02-07 12:47:31

Marcin0203
Gość

Odp: Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Stratoliner napisał/a:

Chyba zatrudnię się w ASSECO do rozwiązywania problemów z Płatnikiem!
Poniższy opis rozwiązuje problemy :
- Nie rozpoznanej wersji bazy danych
- XML przy podpisywaniu certyfikatem

1.    Odinstaluj Płatnika
2.    Restart
3.    Usuń lub zmień nazwy katalogów Asseco w Program Files i ProgramData ( ProgramData  to ukryty katalog )
4.    Pobierz i rozpakuj: https://redir.cache.orange.pl/zus/pobie … _X_234.zip
5.    Pobierz płatnika ( chyba że masz ) https://redir.cache.orange.pl/zus/pobie … nstall.exe
6.    Pobierz: https://pobierz2.zus.pl/dystrybucja/a1_ … artFix.exe
7.    Uruchom instalacje Płatnika I WAŻNE wybierz wersje bazy danych ACCESS i KONIECZNIE zaznacz Utwórz nową bazę.
8.    Zainstaluj do końca NIE uruchamiaj płatnika.
9.    Po instalacji uruchom pobrany P2StartFix.
10.    Uruchom Płatnika, NIE pobieraj nowej wersji!
11.    Po zalogowaniu w nowej pustej bazie musisz założyć nowego płatnika (fikcyjnego) podasz, Nip, adres i zweryfikuj . Jeśli ok to „wybierz do kontekstu” i mamy płatnika w starej wersji.
12.    W narzędziach wchodzisz w instalacje nowej wersji z PLIKU!
13.    Podajesz ścieżkę do pliku metryczka_XML rozpakowanego z pobranego PakietuAktualizaci…
14.    Instaluje się aktualizacja… robisz restart aplikacji. I aktualizacje bazy ( tej pustej testowej )
15.    Znowu w wchodzisz w Narzędzia i aktualizacje ale tym razem online , pobierasz restartujesz.
16.    Po restarcie wchodzisz w przekaz i ustawiasz swoje certyfikaty i jakieś tam TL PCL czy jakieś tam ?
17.    Jak w Narzedzia aktualizacja wszystko z wyjątkiem identyfikacji płatnika przechodzi ok
18.    Wybierasz zmianę bazy danych i wybierasz swoja czy to SQL czy ACCESS

Powodzenia!

Wielkie dzięki! 3 dni z tym walczyłem bez skutecznie dopiero przejście przez te kroki rozwiązało problem.

#6 2023-02-09 11:05:05

nieznajomy
Gość

Odp: Program płatnik nie może rozpoznać wersji bazy danych.

Stratoliner napisał/a:

Chyba zatrudnię się w ASSECO do rozwiązywania problemów z Płatnikiem!
Poniższy opis rozwiązuje problemy :
- Nie rozpoznanej wersji bazy danych
- XML przy podpisywaniu certyfikatem

1.    Odinstaluj Płatnika
2.    Restart
3.    Usuń lub zmień nazwy katalogów Asseco w Program Files i ProgramData ( ProgramData  to ukryty katalog )
4.    Pobierz i rozpakuj: https://redir.cache.orange.pl/zus/pobie … _X_234.zip
5.    Pobierz płatnika ( chyba że masz ) https://redir.cache.orange.pl/zus/pobie … nstall.exe
6.    Pobierz: https://pobierz2.zus.pl/dystrybucja/a1_ … artFix.exe
7.    Uruchom instalacje Płatnika I WAŻNE wybierz wersje bazy danych ACCESS i KONIECZNIE zaznacz Utwórz nową bazę.
8.    Zainstaluj do końca NIE uruchamiaj płatnika.
9.    Po instalacji uruchom pobrany P2StartFix.
10.    Uruchom Płatnika, NIE pobieraj nowej wersji!
11.    Po zalogowaniu w nowej pustej bazie musisz założyć nowego płatnika (fikcyjnego) podasz, Nip, adres i zweryfikuj . Jeśli ok to „wybierz do kontekstu” i mamy płatnika w starej wersji.
12.    W narzędziach wchodzisz w instalacje nowej wersji z PLIKU!
13.    Podajesz ścieżkę do pliku metryczka_XML rozpakowanego z pobranego PakietuAktualizaci…
14.    Instaluje się aktualizacja… robisz restart aplikacji. I aktualizacje bazy ( tej pustej testowej )
15.    Znowu w wchodzisz w Narzędzia i aktualizacje ale tym razem online , pobierasz restartujesz.
16.    Po restarcie wchodzisz w przekaz i ustawiasz swoje certyfikaty i jakieś tam TL PCL czy jakieś tam ?
17.    Jak w Narzedzia aktualizacja wszystko z wyjątkiem identyfikacji płatnika przechodzi ok
18.    Wybierasz zmianę bazy danych i wybierasz swoja czy to SQL czy ACCESS

Powodzenia!

Witam
Mam problem z płatnikiem jak w temacie czyli że nie rozpoznaje wersji bazy danych. Według poradnika wyżej jestem na kroku 13 i wywala mi komunikat błąd pobierania a w przebiegu aktualizacji "Błąd weryfikacji metryki".
W czym może być problem?

,
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.039 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 578.8 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]