Nie jesteś zalogowany na forum.
Witam.
Mam następujący problem.
Po dzisiejszej aktualizacji (29-06-2020) Płatnik nie może podłączyć się do bazy.
Wyświetlany jest komunikat "Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych "Platnik" na "tu nazwa serwera"
Baza jest na serwerze SQL. Dane do logowania są poprawne. Aktualizacja robiona na serwerze. Serwer SQL pracuje prawidłowo.
Ktoś coś wie na temat tego problemu ?
Komuś się to już zdarzyło ?
Do tej pory nie miałem problemu z aktualizacją. Program pracował prawidłowo.
Proszę o pomoc jeśli ktoś ma rozwiązanie tego problemu.
Z góry dziękuje.
Offline
Dzień dobry,
u mnie bardzo podobny problem, po dzisiejszej aktualizacji 2020-06-29, Płatnik nie rozpoznaje bazy danych. Baza danych działa na serwerze SQL 2014.
Błąd w tablicy UBEZP_SKLAD brak pola III_PPK
Błąd w tablicy UBEZP_ZUSRCA brak pola III_PPK
Co ciekawe założenie nowej bazy danych nie pomaga, program Płatnik zakłada nową bazę danych (widać w Management Studio), ale również jej nie rozpoznaje. Przy próbie podłączenia się do nowej bazy danych otrzymuje komunikat nierozpoznana baza danych.
Uprzejmie proszę o pilną pomoc.
U mnie też SERWER SQL 2014
Offline
Mam dokładnie tak samo na bazie w pliku MDB
SQL STANDARD 2016 też błąd
Dodzwoniłem się do ZUS, dostałem z infolinii plik, który wymusza ponowne pobranie aktualizacji i plików z serwera. Po uruchomieniu skryptu, pobraniu plików, wszystko działa.
Jak na tym forum dodaje się plik to wrzucę dla wszystkich?
nie widzę tu opcji dodawania plików.... chyba
wrzuć może na jakiś serwer i daj linka
a jeśli możesz to prześlij mi na email zbyfek@op.pl
bo mnie zaraz księgowa zamęczy ...:)
Mi się do ZUS-u nie udało połączyć....
Offline
Wrzuć na jakąś chmurę i podaj linka. Więcej osób skorzysta, bo u mnie to samo.
Podaje link do stronki we transfer
https://wetransfer.com/downloads/6c69cd … 933/6fcb3a
Pobieramy plik i rozpakowujemy. Uruchamiamy skrypt dla swojej wersji systemu (x86 lub x64) przy wyłączonym programie Płatnik.
Następnie PPM i uruchamiamy Płatnika jako administrator, po uruchomieniu Płatnik pobiera bardzo długo dużo plików. Po tej operacji wszystko działa, przynajmniej u mnie zadziałało.
Czyli polega to na zmianie kluczy rejestru:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
"DataPobraniaPakiety"=""
lub
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
"DataPobraniaPakiety"=""
W moim przypadku wykorzystanie pliku udostępnionego przez Michała i ponowne uruchomienie Płatnika jako Administrator rozwiązało problem. Baza .mdb
Te czyszczenie rejestru ma odbyć się na stacji roboczej czy na serwerze? Bo u mnie na części stacji normalnie można się podpiąć pod bazę, a na części nie (błąd :"Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych "Platnik" na "xxxxx"). Czyszczenie na stacji nic nie dało, nadal ten sam komunikat.
Ja zrobiłem na serwerze, ale akurat Płatnik jest uruchamiany tylko na serwerze. Wykonałbym aktualizacje najpierw na serwerze, a potem po kolei na stacjach. Te które będą miały problem z bazą zastosował bym sposób z czyszczeniem
Niestety nie zadziałało. Na serwerze zmieniony rejestr a następnie na stacjach na których nie można było się podpiąć i nadal ten sam komunikat...
Próbowałam skopiować link do stronki we transfer ale sesja już wygasła Nie mogę dodzwonić się do ZUS. POMOCY!!!
W gwoli doprecyzowania powyższego rozwiązania.
Środowisko, w którym wykonałem powyższe czynności: maszyna serwerowa z zainstalowanym SQL 2014 oraz komputery, które łączą się do serwera SQL.
W pierwszym kroku zainstalowałem poprawkę na serwerze. Uruchomiłem Płatnika (PPM uruchom jako admin, bardzo ważne), Płatnik podczas uruchamiania pobierał bardzo długo sporą ilość plików (u mnie trwało to około 30 min.). Po tych operacjach po uruchomieniu Płatnika kreator przeprowadził mnie przez konwersję bazy danych (oczywiście były to operacje wykonywane na serwerze).
Po poprawnej konwersji bazy danych wszystkie powyższe czynności wykonałem na hostach (komputerach, które łączą się do serwera), z tą różnicą, że już nie trzeba było wykonywać konwersji bazy danych, ponieważ tą czynność wykonuje się raz na serwerze.
Przed wykonaniem wszystkim powyżej opisanych czynnościami warto wykonać backup bazy danych, ja go zrobiłem za pomocą programu Management Studio.
W błędzie opisanym przeze mnie problemem było to, że Płatnik zaktualizował się do najnowszej wersji, a baza danych nie. W celu rozwiązania problemu trzeba w pierwszym kroku doprowadzić do konwersji bazy danych.
@Michal Z tego co z rozumiałem, to u Ciebie nigdzie nie działał płatnik po aktualizacji chyba, że się mylę to mnie popraw. U mnie jest trochę inaczej na maszynie z SQL po aktualizacji płatnik normalnie działał, na części komputerów łączył się również bez problemów z bazą. Problem występuje na kilku komputerach, i coś nie tak jest na tych stacjach, bo przy użyciu loginów i haseł z komputerów niedziałających można podpiąć się do bazy z komputerów na których wszytko działało i działa od początku.
@pracownik3
Tak u mnie Płatnik nie działał wszędzie!
Nie jestem specjalistą w dziedzinie Płatnika, ale wydaje mi się, że hasła do programów są przechowywane bezpośrednio na komputerze, gdzie jest Płatnik, czyli komputer A, login: Administrator, hasło: 1234, natomiast komputer B, login: Administrator, hasło:4321. Można to sprawdzić, np. programem KoalaRatownik, czy jakoś tak. Dlatego też nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź o loginach i hasłach.
Jeśli Twój problem @pracownik3 dotyczył:
Błąd w tablicy UBEZP_SKLAD brak pola III_PPK
Błąd w tablicy UBEZP_ZUSRCA brak pola III_PPK
To oznacza, to że nie masz zaktualizowanej bazy danych lub jak to mówi kreator Płatnika z konwertowanej, po prostu w tabelach opisanych w błędzie brakuje kolumn (pól) dotyczących pracowniczych planów kapitałowych.
Jeśli wszystko powyższe zgadza się sprawdź, czy hosty (komputery klienckie) łączą się do tego samego serwer i tej samej bazy danych.
Jeśli wszystkie komputery łączą się do tego samego serwera i tej samej bazy danych, nie jest możliwe, że jeden komputer widzi poprawną tabelę, a inny nie. No chyba, że programiści Asseco mają jakiś swój indywidualny sposób raportowania o błędach, w co wątpię.
Miałem przypadek gdzie jedno stanowisko nie chciało się podłączyć. Pomogła deinstalacja, restart i ponowna instalacja.
Ja nie jestem informatykiem. Mam na swoim komputerze płatnika i obsługuję kilka firm. Co mam zrobić żeby Płatnik mi działał? Nie mogę dodzwonić się do ZUS-u a muszę zarejestrować osobę. Pomoże ktoś???
@Jaaaa
Jeśli chodzi o link do stroni wetranser to działa! Klikasz w link i otwiera się stronka wetransfer, nic nie musisz kopiować. Linka będzie aktywny jeszcze przez 7 dni.
Jeśli masz taki sam problem jak opisany powyżej to klikasz w link, pobierasz plik, rozpakowujesz go. Następnie sprawdzasz jaką masz wersje systemu, klikasz na Mój komputer lub Ten komputer PPM i z menu kontekstowego wybierasz Właściwości. W nowo otwartym oknie System sprawdzasz ilu bitowy jest twój system. Następnie klikasz w ikonę, która ma nazwę o takiej samej bitowości jak Twój system. W kolejnym kroku klikasz PPM na ikonę Płatnika i tam z menu kontekstowego wybierasz Uruchom jako administrator.
Na sam koniec postępujesz zgodnie z kreatorem programu Płatnik.
Jeśli dalej masz z tym kłopot to może lepiej zgłoś się do zaprzyjaźnionego informatyka, lepiej nic nie zepsuć samemu. Możesz również skorzystać z usług firmy, w której pracuję http://www.centrumwapro.pl/ myślę, że będziemy w stanie załatwić wszystko zdalnie.
Witam, czy ktoś jest mi w stanie pomóć, niestety mój komputer jest 86 bit, a na taki plik z linku nie został stworzony
@księgowa w linku jest jeden plik spakowany 7z. Dokładnie ten plik dostałem od konsultanta z ZUS. Po pobraniu pliku i rozpakowaniu go otrzymujemy 2 pliki: UPDATE_32bit.REG oraz UPDATE_64bit.REG
Pisałem o tym powyżej, że należy uruchomić plik zgodny z bitowością systemu operacyjnego.
Czyli polega to na zmianie kluczy rejestru:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
"DataPobraniaPakiety"=""lub
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
"DataPobraniaPakiety"=""
Ponadto TomaszG napisał co dokładnie modyfikują pliki w rejestrze systemu Windows, równie dobrze możemy sami ręczenie wyedytować rejestr, nie korzystając z pliku.
Witam, czy ktoś jest mi w stanie pomóć, niestety mój komputer jest 86 bit, a na taki plik z linku nie został stworzony
Skorzystaj z 32 bitowego
@Michal niestety nie poradzę sobie sama z Płatnikiem:( Czy jest możliwa usługa zdalna?
Faktycznie teraz zauważyłem, że nie każdy może wiedzieć, że x86 to 32 bity. Dla mnie to oczywista oczywistość. W każdym razie:
x64 to 64 bity, a żeby było prościej
x86 to 32 bity ;-)
Działa, dzięki
Witam, mam ten sam problem, grzebanie w kluczu rejestru nie pomogło. Proszę o udostępnienie plików do naprawy, najlepiej na dysku Google.
Witam Problem jest dlatego, że program nie jest w stanie się aktualizować podczas uruchamiania z powodu:
1. uprawnień systemowych
2. zabezpieczeń
3. zabezpieczeń operatora sieci internetowej.
Proponuje uruchamiać program jako administrator i dodać do wyjątków pliki p2start.exe, p2.exe do wyjątków w zabezpieczeniach.
Połączyć się z innym operatorem od internetu.
Sprawdzić czy jest możliwośc utworzenia nowej pustej bazy danych w celu wprowadzenia jakiś domyślnych danych płatnika a potem wykonać aktualizację komponentów, aby się program zaktualizował.
Płatnik padł nie można się zalogować "NIE ROZPOZNANO WERSJI BAZY DANYCH"
U mnie problem rozwiązało zalogowanie się na Administratora.Baza Akcesowa na serwerze, klienci na stacjach roboczych.Klienci logują się "na siebie" i nie mają uprawnień do konwersji bazy, takie uprawnienia posiada użytkownik " Administrator ".Proszę pamiętać o backupie bazy danych przed konwersją, Płatnik robi też kopię, ale ja tam wolę mieć jeszcze jakiś zapas zrobiony extra.
Jak się dostać do linku na stronie we transfer? Mam info Transfer expired :-(
https://www.zus.pl/firmy/program-platni … -10.02.002
pobrać program fix i działa
czy ktos wie co tak naprawde robi magiczny plik "FIX" ? Ktos kto go napisał założył że Płatnik jest zainstalowany na dysku C - a co jesli jest inaczej ? Ma ktos rozwiazanie ?
Po nowej aktualizacji program płatnik nie może znaleźć bazy danych. Czy ktoś ma taki problem?
Mam to samo i walczę z tym już od tygodnia
na 3 komputerach jest wszystko ok a na jednym cały czas nie może rozpoznać bazy danych. Płatnik pracuje na pliku mdb umieszczonym na lokalizacji sieciowej. Komputer na którym jest problem najnowsza 10 wszystkie updaty zrobione, fix ze strony płatnika puszczony a problem cały czas występuje. ktoś ma jakiś pomysł?
Jeżeli otrzymujesz, że program nie rozpoznał wersji bazy danych oznacza, że program nie jest z aktualizowany.
Otwórz rejestr ( regedit ) i przejdź HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry
z modyfikuj i usuń zawartość Data pobrania pakiety i zapisz rejestr.
Otwórz program Płatnik i wykona się auto aktualizacja pobierające pliki.
sprawdź połączenie z bazą.
Nie działa - Server SQL 2016 - niektóre komputery normalnie uruchamiają a na niektórych komunikat, że nieprawidłowa baza danych.
Próbowałem rejestrem , reinstalacją , jeszcze jakieś pomysły ?
proszę przeinstalować program Płatnik.
Podczas instalacji proszę utworzyć nową testową bazę danych MS Access.
Ze strony http://ftp1.zus.gda.pl/dystrybucja/slowniki pobrac metrykę 202, a potem rozpakowac.
Zalogowac się do programu Płatnik i wprowadzić domyślne dane płatnika w kartotece.
Wybrac płatnika do kontekstu.
Następnie z górnego menu administracja - aktualizuj komponenty z dysku i wskazac plik metryka_x.
Po aktualizacji metryki ponownie uruchomić pogram i zaktualizować do metryki 208.
następnie połaczyć się z prawidlowa bazą danych
proszę przeinstalować program Płatnik.
Podczas instalacji proszę utworzyć nową testową bazę danych MS Access.
Ze strony http://ftp1.zus.gda.pl/dystrybucja/slowniki pobrac metrykę 202, a potem rozpakowac.
Zalogowac się do programu Płatnik i wprowadzić domyślne dane płatnika w kartotece.
Wybrac płatnika do kontekstu.
Następnie z górnego menu administracja - aktualizuj komponenty z dysku i wskazac plik metryka_x.
Po aktualizacji metryki ponownie uruchomić pogram i zaktualizować do metryki 208.
następnie połaczyć się z prawidlowa bazą danych
Niestety przy próbie wgrania 202 bład pobierania
baza acess cały czas nie rozpoznano bazy ...
Mich to zmień datę systemową na 1 lipca 2020r i wtedy spróbuj wgrać metrykę.
Jeżeli otrzymujesz, że program nie rozpoznał wersji bazy danych oznacza, że program nie jest z aktualizowany.
Otwórz rejestr ( regedit ) i przejdź HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry
z modyfikuj i usuń zawartość Data pobrania pakiety i zapisz rejestr.
Otwórz program Płatnik i wykona się auto aktualizacja pobierające pliki.
sprawdź połączenie z bazą.
Pomogło. Na początek ściągamy z ZUS poprawkę P2StartFix, uruchamiamy jako admin.
Następnie próbujemy podłączyć się z bazą. Jeśli nie możemy, wchodzimy w rejestr, resetujemy wartość w Data pobrania pakiety.
Uruchamiamy płatnika, zaczyna się aktualizować.
Probujemy podłaczyć do bazy. Działa
Dzień dobry,
Również mam problem z aktualizacjami rozpoznawaniem bazy. Faktycznie nie uruchamiały mi się aktualizacje razem ze startem programu, więc zmieniłem wskazany wpis w rejestrze. Co prawda aktualizacje zaczynają się pobierać, ale pojawia mi się błąd:
"Błąd podczas NUpdater.DajMetryke: Niepoprawny format
podpisu pod metryką. Przyczyna: nie odnaleziono metody:
'Boolean
NGCrypt.NGCryptX509.IsED(System.Security.Cryptography.X509
Certificates.X509Certificate2, Boolean ByRef, System.String
ByRef)'."
1. Reinstalowałem płatnika.
2. Uruchamiałem "P2StartFix".
3. Usuwałem wartość wpisu rejestru z datą aktualizacji.
Zaznaczę że najpierw miałem na tym komputerze problem z wyświetlaniem polskich znaków w programie Płatnik, który udało mi się rozwiązać. Niestety zatrzymało mnie podłączanie bazy.
Offline
Żaden z powyższych kroków nie pomaga, w dalszym ciągu mam komunikat o nie rozpoznaniu bazy danych.
[ Wygenerowano w 0.012 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 626.3 kB (Maksimum: 659.52 kB) ]