Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2019-09-09 13:17:19

DarekS
Gość

Problem ze znakami w aplikacji Płatnik oraz dokumentami

Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z wyświetlaniem w rejestrze ubezpieczonych niektórych pracowników
Najczęstszym problemem widzę że są litery "Ż", jest zastąpione przez znak minus "-" i wygląda to tak "EL-BIETA",
Występuje też problem z "Ź" które w aplikacji jest zastąpione znakiem zapytania np. "JÓ?WIAK" lub "KA?MIERCZAK"
W aplikacji w rejestrze ubezpieczonych w zakładce członkowie rodziny widzę dziecko o nazwisku "KIŚLAK" w bazie MS SQL też widzę nazwisko "KIŚLAK" w dokumencie ZUS P ZCNA widzę nazwisko "KIOLAK" zamienione Ś z literką O

W innych aspektach innych osób w bazie MS SQL dane częściowo wyświetlają się poprawnie. Cześć jest faktycznie wprowadzona z tymi znakami. Pytanie co mogło być przyczyną takiego efektu ? Czy przypadkowa zmiana układu klawiatury przez użytkownika mogła mieć na to wpływ ?
Instalowałem program na nowym komputerze z systemem Windows 10 Pro i instalator pobrany ze strony zus dokonał instalacji w katalogu "Platnik" bez polskiej litery, co wcześniej po przejrzeniu wpisów na forum mogło mieć znaczenie ale w moim przypadku jest wszystko OK. Wpisy w rejestrze związane z czcionkami też wyglądają identycznie, jak ktoś pisał że muszą być poprawione (u mnie są tak bez poprawiania), jeżeli chodzi o zmienne środowiskowe mam tez dobrze ustawione.
Po przejrzeniu rejestru ubezpieczonych zauważyłem że problem nie występuje dla nazwisk z literkami "ń", "ł".

,
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.008 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 511.06 kB (Maksimum: 527.2 kB) ]