Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Dzień dobry, mam problem z Płatnikiem, może ktoś z Państwa spotkał się z czymś takim.
Podczas wysyłki dokumentów wyskakuje mi komunikat, że nastąpił błąd w wysyłce dokumentów- nie określono nazwy OOP. Po kliknięciu na weryfikację wstępną, mam czerwony komunikat- obecny stan nie pozwala na przekazywanie przesyłek do ZUS. Jednak w zakładce Certyfikaty w menu Przekaz mam wprowadzoną nazwę certyfikatu ZUS oraz adres. Po kliknięciu waliduj wyświetla się że certyfikat jest prawidłowy.
Po tej "operacji" weryfikacja wstępna mówi że obecny stan pozwala na wysyłkę dokumentów, więc bez problemu wysyłam. Po czym przechodzę do następnego płatnika i znowu to samo.
Czy teraz już za każdym razem trzeba będzie klikać waliduj? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam
Ustawienia przekazu elektronicznego, zakładka listy CRL, aktualizuj , zapisz ok
U mnie tak poszło
U każdego płatnika musiałem tak zmieniać
Mam podobny problem. Konfiguracja pozwala na wysłanie jednego zestawu. Certyfikat OPP znika po każdej wysyłce. Trzeba procedurę powtarzać więc przed każdą wysyłką.
Sytuacja powtarza się w kilku firmach.
Mam to samo. Za każdym razem muszę pobierać oop. O co chodzi?
Trzeba odpalić Płatnika jako Administrator, a najlepiej we właściwościach skrótu zaznaczyć żeby za każdym razem uruchamiał się z uprawnieniami administracyjnymi i powinno być ok. Problem jest chyba z uprawnieniami do zapisu.
skandal. gooffno znów nie działa. połączenie ZUSU z Yebanym asseco to zawsze problemy ...
Zaobserwowałem jedną rzecz. Ustawienie certyfikatu OPP zachowuje się tak jakby było powiązane z konkretnym płatnikiem (firmą). Jeżeli ustawię OPP z wybranym danym płatnikiem wówczas mogę wysłać paczkę. Jeżeli zmienię płatnika - wysyłka będzie niemożliwa, jeśli wrócę do pierwszej bazy znów można wysłać. Pytanie dlaczego?
Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu? Za każdym razem, gdy chcę wysłać paczkę muszę ściągać nowy certyfikat OPP. I dzieje się tak od ostatniej aktualizacji...
Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.
Następnie uruchamiamy Płatnika
Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS
Pobierz, Zapisz, OK
Uruchom program ponownie
I działa.
Przed chwilą wysłałem.
Powodzenia i pozdrawiam
Taka operacja pozwoli na wysyłkę paczek ale tylko z tego płatnika (podmiotu). W przypadku firm z wieloma podmiotami (np. biura rachunkowe) wysyłka z inny płatników nie będzie możliwa.
Ja mam biuro i mam opp dodane w ten sposób co powyżej i wszystko działa.
Wysyłam na raz kilka paczek z mojego konta i nie ma problemu.
Przed zmianą można było wysyłać również pojedynczą paczkę z konta danego podmiotu.
Potwierdziły się moje przypuszczenia. Dla każdego płatnika trzeba konfigurować certyfikaty osobno. Oto pełna odpowiedź od COT:
Dzień dobry,
Po pobraniu aktualnych pakietów aktualizacyjnych i wykonaniu przez program konwersji bazy danych dla każdego płatnika, który znajduje się w bazie danych należy skonfigurować ustawienia Przekazu elektronicznego. Aby w weryfikacji wstępnej był widoczny zarówno certyfikat użytkownika jak i certyfikat ZUS należy w kontekście każdego płatnika. Wybrać menu Przekaz- Ustawienia Przekazu elektronicznego przejść na zakładkę certyfikaty i sprawdzić czy wyświetla się nazwa certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD". Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlana proszę kliknąć przycisk "Pobierz", zaznaczyć pobrany certyfikat i potwierdzić wybór. Po ustawieniu proszę zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz i OK. Jeśli nazwa certyfikatu jest wyświetlana wystarczy wybrać przycisk Zapisz.Po poprawnej konfiguracji w oknie weryfikacji wstępnej program wyświetli komunikat (w kolorze zielonym): Obecny stan certyfikatów pozwala na przekazywanie przesyłek do ZUS.
Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,Jagoda Płatek
Centrum Obsługi Telefonicznej
Wybrać menu Przekaz- Ustawienia Przekazu elektronicznego przejść na zakładkę certyfikaty i sprawdzić czy wyświetla się nazwa certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD". Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlana proszę kliknąć przycisk "Pobierz", zaznaczyć pobrany certyfikat i potwierdzić wybór.
Jak daję pobierz wyskakuje mi komunikat "Wystąpił błąd w module UZAL - 0x80004005. Serwer spowodował naruszenie protokołu. Section=RespnseHeader Detail=Po CR musi być LF."
Błagam o pomoc. Już piąty dzień nad tym siedzę.
Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.
Następnie uruchamiamy Płatnika
Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS
Pobierz, Zapisz, OK
Uruchom program ponownie
I działa.
Przed chwilą wysłałem.
Powodzenia i pozdrawiam
Po aktualizacji w październiku 2018 r też trzeba zrobić jak wyżej. Dzięki za podpowiedź!
Bardzo dziękuję za pomoc !
Joystick napisał/a:Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.
Następnie uruchamiamy Płatnika
Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS
Pobierz, Zapisz, OK
Uruchom program ponownie
I działa.
Przed chwilą wysłałem.
Powodzenia i pozdrawiam
Po aktualizacji w październiku 2018 r też trzeba zrobić jak wyżej. Dzięki za podpowiedź!
POTWIERDZAM - działa
Brak certyfikatu OOP nie pozwala wysłać dokumentów po 1-10-2018.
Rozwiązanie problemu:
W "przekaz"->"ustawienia przekazu elektronicznego" w polu "Certyfikat ZUS" nazwa certyfikatu jest pusta i nie daje się nic wpisać. Waliduj - skutkuje "Wystąpił błąd w module UZAL 0x80004005. Nie można znaleźć wskazanego certyfikatu w magazynie"
Po kliknieciu "pobierz" nazwa sie pojawia. Klikam "waliduj" - certyfikat ZUS ok, ale prosi o określenie "punktu dystrybucji list CRL i OCSP" (zakładka obok "ścieżki certyfikacji"). Po kolei 2x klikam w "Certum CA" (ścieżka po "CRL" była pusta). W nowym okienku były puste pola CDP i OCSP. Klikam w strzałkę rozwijania listy (dla CDP, bo OCSP nie ma) i wybieram jedyny w liście adres.
Podobnie czynię z "Certum Level IV CA" ale tu jest OCSP !
Po pobraniu powtórnie "Aktualizuj listy CRL i TSL" i wykonaniu "przekaz"-> "uruchom walidacje wstepną" wrócił poprawny OOP.
Bóg zapłać ! Poszło . Dzięki kk4u
Dziękuję , skorzystałam i udało się?
A u mnie nadal nie działa.
Wyskakuje mi ten błąd co powyżej ale przy próbie pobrania certyfikatu, tak że nie mogę go nawet zaktualizować.
Zrobiłam jak gość z 2017-06-08 13:20:39
"Dzień dobry,
Po pobraniu aktualnych pakietów aktualizacyjnych i wykonaniu przez program konwersji bazy danych dla każdego płatnika, który znajduje się w bazie danych należy skonfigurować ustawienia Przekazu elektronicznego. Aby w weryfikacji wstępnej był widoczny zarówno certyfikat użytkownika jak i certyfikat ZUS należy w kontekście każdego płatnika. Wybrać menu Przekaz- Ustawienia Przekazu elektronicznego przejść na zakładkę certyfikaty i sprawdzić czy wyświetla się nazwa certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD". Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlana proszę kliknąć przycisk "Pobierz", zaznaczyć pobrany certyfikat i potwierdzić wybór. Po ustawieniu proszę zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz i OK. Jeśli nazwa certyfikatu jest wyświetlana wystarczy wybrać przycisk Zapisz."
Zadziałało od razu.
po prostu nie cierpie tego platnika, wiecznie cos
ale ten cały skomplikowany opis postarałam sie zrobic i zadziałało dziękuję!
Do An....Bardzo dziękuję za podpowiedź. Teraz wszystko działa!!
Brak certyfikatu OOP nie pozwala wysłać dokumentów po 1-10-2018.
Rozwiązanie problemu:
W "przekaz"->"ustawienia przekazu elektronicznego" w polu "Certyfikat ZUS" nazwa certyfikatu jest pusta i nie daje się nic wpisać. Waliduj - skutkuje "Wystąpił błąd w module UZAL 0x80004005. Nie można znaleźć wskazanego certyfikatu w magazynie"
Po kliknieciu "pobierz" nazwa sie pojawia. Klikam "waliduj" - certyfikat ZUS ok, ale prosi o określenie "punktu dystrybucji list CRL i OCSP" (zakładka obok "ścieżki certyfikacji"). Po kolei 2x klikam w "Certum CA" (ścieżka po "CRL" była pusta). W nowym okienku były puste pola CDP i OCSP. Klikam w strzałkę rozwijania listy (dla CDP, bo OCSP nie ma) i wybieram jedyny w liście adres.
Podobnie czynię z "Certum Level IV CA" ale tu jest OCSP !
Po pobraniu powtórnie "Aktualizuj listy CRL i TSL" i wykonaniu "przekaz"-> "uruchom walidacje wstepną" wrócił poprawny OOP.
Dziękuję, dziękuję. Jednak zaczynam znów nabierać wiary w ludzi. Już myślałam że rozwalę ten komputer a tu proszę - poszło. Jeszcze raz dziękuję że jesteście tacy pomocni dla tych co mniej znają się na komputerach. Pozdrawiam
Popieram powyższy post.
Brawo brawo za pomoc.
Ktoś na forum napisał, aby uruchomić Płatnika jako administrator. Ja tak zrobiłem, jednak samo to nie pomogło i nie wiem, czy jest to konieczne.
Natomiast, gdy Płatnik był uruchomiony jako administrator zrobiłem tak:
1. Wybrałem Ustawienia przekazu elektronicznego
2. Zakładka Certyfikaty ( i tu była ścieżka: "Adres certyfikatu z ZUS", ale pole "Nazwa certyfikatu ZUS" była pusta)
Przycisk " Pobierz" pobierał certyfikat, ale po wybraniu "Waliduj..." był błąd 0x80004005.
3. Nacisnąłem przycisk "Usuń z konfiguracji"
4. Ponownie uruchomiłem płatnika (jako administrator) i certyfikat ZUS sam się zaczytał z systemu.
Po wybraniu "Waliduj..." już było OK.
Po tych operacjach po wybraniu Przekaz-> Uruchom Weryfikację Wstępną, "Obecny stan certyfikatów..." zapalił się na zielono.
jesteście wielcy, walczę z tym przeklętym płatnikiem już od dwóch tygodni, dziś przeinstalowałam go na inny komputer i pojawił się powyższy problem. Dzięki Wam wreszcie coś mi się udało!
Wprawdzie na moim komputerze ciągle nie działa, ale już wreszcie mam alternatywę
Bardzo Wam dziękuję
Brak certyfikatu OOP nie pozwala wysłać dokumentów po 1-10-2018.
Rozwiązanie problemu:
W "przekaz"->"ustawienia przekazu elektronicznego" w polu "Certyfikat ZUS" nazwa certyfikatu jest pusta i nie daje się nic wpisać. Waliduj - skutkuje "Wystąpił błąd w module UZAL 0x80004005. Nie można znaleźć wskazanego certyfikatu w magazynie"
Po kliknieciu "pobierz" nazwa sie pojawia. Klikam "waliduj" - certyfikat ZUS ok, ale prosi o określenie "punktu dystrybucji list CRL i OCSP" (zakładka obok "ścieżki certyfikacji"). Po kolei 2x klikam w "Certum CA" (ścieżka po "CRL" była pusta). W nowym okienku były puste pola CDP i OCSP. Klikam w strzałkę rozwijania listy (dla CDP, bo OCSP nie ma) i wybieram jedyny w liście adres.
Podobnie czynię z "Certum Level IV CA" ale tu jest OCSP !
Po pobraniu powtórnie "Aktualizuj listy CRL i TSL" i wykonaniu "przekaz"-> "uruchom walidacje wstepną" wrócił poprawny OOP.
Zadziałało - Wielkie dzięki, bo już miałam dość słuchania melodyjek w cot.zus .
Dziękuję Wam bardzo. Pomógł mi wpis Snajderr-a. Myślałam, że już przez to nie przebrnę.
Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.
Następnie uruchamiamy Płatnika
Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS
Pobierz, Zapisz, OK
Uruchom program ponownie
I działa.
Przed chwilą wysłałem.
Powodzenia i pozdrawiam
Działa nawet teraz
trzeba pamiętać o restarcie programu po pobraniu i zapisaniu certyfikatu ZUS
Program Płatnik pozwala na automatyczne pobranie certyfikatu przez opcje: [Przekaz] -> [Ustawienia przekazu elektronicznego] -> [Certyfikaty] -> [Usuń z konfiguracji], a następnie [Pobierz] i [Zapisz].
Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna, aby program Płatnik działał poprawnie i komunikował się z systemem informatycznym ZUS.
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.006 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 640.62 kB (Maksimum: 673.63 kB) ]