Nie jesteś zalogowany na forum.
Witam,
Na świeżo zakupionym Lenovo z Windows 10 Home pl z polskiej dystrybucji brak polskich znaków w Płatniku (tylko w GRIDZIE).
Załączam screeny ustawień.
Generalnie żadne dotychczasowe porady z for nie pomagają. Wydaje się, że próbowałem wszystkiego.
Będę wdzięczny za jakiś pomysł.
Windows jest świeży - dopiero co skonfigurowany po rozpakowaniu laptopa. Żaden inny program typu TAX PRO (Puzzle) pomimo leciwej architektury nie ma problemu ze znakami.
Baza MDB przeniesiona z poprzedniego laptopa również WIN 10 HOME PL.
pozdrawiam
Mam to samo. Nowy windows a Platnik bez polskich znaków
Walczylem z tym ustrojstwem juz pare razy
Odinstlujcie platnika calkowicie, skasujcie resztki z program files/programdata
(uwaga na ewentualna baze danych z programdata)
1. ustawcie w ustawieniach regionalnych
format: polski
zakladka lokalizacja polska
zakladka administracyjne: ustaweinia regionalne systemu Polskie (to jest najwazniejsze)
skopiujcie ustawienia na wszystkie konta, ekran startowy etc
jezeli juz macie to ustawione to zrobcie np angielskie, restart, polskie, restart
2. zobaczcie czy przy instlacji platnika nie robia wam sie katalog w program files/asseco :
P3atnik
Jezlei tak to przy instalacji dajcie "platnik" a nie "płatnik"
z niewiadomych powodow nadal czesc plikow bedzie w "p3atnik"
ale to juz proste... kopiujecie calosc plikow do "platnik"
i w rejestrze zastepujecie p3latnik na platnik....
no i w koncu ruszy
Potwierdzam w/w! Zadziałało! a klucz chyba jest w tym "reset, angielskie, reset, polskie"
Mam nadzieje ze przedstawiona na screenach Marta Kedzierska i jej dane personalne Pesel i nip sa danymi fikcyjnymi...
Mam nadzieje ze przedstawiona na screenach Marta Kedzierska i jej dane personalne Pesel i nip sa danymi fikcyjnymi...
A bo co? z Rodo jesteś? Pewnie jesteś jakimś zakichanym użędasem, bo zamiast pomóc koledze to wtykasz kij w mrowisko i w dodatku nie na temat.
ps.
bałwan
Gosc napisał/a:Mam nadzieje ze przedstawiona na screenach Marta Kedzierska i jej dane personalne Pesel i nip sa danymi fikcyjnymi...
A bo co? z Rodo jesteś? Pewnie jesteś jakimś zakichanym użędasem, bo zamiast pomóc koledze to wtykasz kij w mrowisko i w dodatku nie na temat.
ps.
bałwan
Miało być przez "urzędasem" przez "rz", ale mnie zdenerwowałeś.
Walczyłem, ale to co wyżej nie pomogło dopiero pomogło wpis w rejestr:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts]
'Courier 10,12,15'='COUREE.FON'
'Courier 10,12,15 (120)'='COURFE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24'='SERIFEE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SERIFFE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24'='SSERIFEE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SSERIFFE.FON'
'Small Fonts'='SMALLEE.FON'
'Small Fonts (120)'='SMALLFE.FON'
Nie wiem czy wystarczają te wpisy czy w połączeniu z tym co w powyższych wpisach.
Potwierdzam, dopiero ostatnia ingerencja w system zadziałała, poprzednie zmiany języka i ustawień regionów niestety nie pomagały, choć po edycji rejestru wyskoczył blue screen z jakąś naprawą systemu
Ja również potwierdzam. Wszelkie próby reinstalacji programu, zmiany ustawień regionalnych i restarty, telefon na infolinię ZUS i otrzymane instrukcje nie rozwiązały problemu. Dopiero poprawa danych w rejestrze (dopisanie "E" na końcu wskazanych fontów - cokolwiek by to nie znaczyło) pozwoliła odtrąbić sukces - po trzech dniach walki. Powodzenia! Przyda się zwłaszcza laikom komputerowym takim jak ja. :-)
Witam,
Jestem laikiem komputerowym i mam pytanie jak dostać się do tzw. "rejestru" i jak to zmienić? Z góry dziękuje za pomoc
@hmmm
Szukaj->Uruchom->regedit->rozwijanie listy 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts' -> edycja pozycji
dziala, dzieki
jak to mozliwe ze tak wazny system informatyczny dla kraju jest napisany tak, ze po instalacji trzeba zmieniac nazwy plikow, uprawnienia do folderow, rejestry itd?????!!!!!!!
wyobrazacie sobie, ze instalujecie jakas powazna zachodnia aplikacje i musicie potem zmieniac milion piecset uprawnien i rejestrow!
bardzo dziękuję Panu z IT - wszystko łopatologicznie pokazane co i jak zrobić! Jedno pytanie: czy dobrze podejrzewam,że to Lenovo zje**ło robotę?
Raczej nie lenovo, bo mam hp własnie z tym samym problemem. Prędzej to wina zus lub windowsa
U mnie też poprawa nazw plików pomogła i to nie tylko w Płatniku ale i innych programach.. Wielkie dzięki Jędrek, równy gość z Ciebie
Potwierdzam zmiany czcionki w rejestrze pomogły (wg opisu JĘDRKA i PANA Z DZIAŁU IT). Miałem ten problem na Lenovo z kompilacją Windowsa 2004.
Dziękuję za podzielenie się wiedzą
Dzień dobry,
niestety w moim przypadku zmiana rejestrów nie pomogła. Po aktualizacji do Windows 10 20H2 Płatnik przestał obsługiwać polskie znaki.Nie chciał się również uruchomić - problem z nawiązaniem połączenie. Zmiany rejestrów nie pomogły. Zgodnie z innymi zaleceniami, z innego forum, ukryłem również czcionkę TAHOMA (chociaż nie wiem co to miałoby pomóc). Po próbie reinstalacji Płatnika jest jeszcze gorzej. Płatnik nie instaluje się prawidłowo. Wpis do rejestru zawiera błąd: "[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Patnik\10.02.002]"
Program uruchamia się z błędem "NUpdater.UstawParametryPoloczenia". Po czym nie można wskazać i zalogować się do instiejącej bazy.
Proszę o pomoc oraz jakieś sugestie. Tylko nie reinstalacje systemu
Akurat do tego ostatniego jest łatka na stronie pobierania Płatnika
Dzień dobry,
niestety w moim przypadku zmiana rejestrów nie pomogła. Po aktualizacji do Windows 10 20H2 Płatnik przestał obsługiwać polskie znaki.Nie chciał się również uruchomić - problem z nawiązaniem połączenie. Zmiany rejestrów nie pomogły. Zgodnie z innymi zaleceniami, z innego forum, ukryłem również czcionkę TAHOMA (chociaż nie wiem co to miałoby pomóc). Po próbie reinstalacji Płatnika jest jeszcze gorzej. Płatnik nie instaluje się prawidłowo. Wpis do rejestru zawiera błąd: "[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Patnik\10.02.002]"
Program uruchamia się z błędem "NUpdater.UstawParametryPoloczenia". Po czym nie można wskazać i zalogować się do instiejącej bazy.Proszę o pomoc oraz jakieś sugestie. Tylko nie reinstalacje systemu
https://www.zus.pl/firmy/program-platni … -10.02.002
powyżej link do pobrania płatnika, w którym miejscu jest ta "łatka"?
Zmiana trzcionek pomogla tylko trzeba je wszystkie zmienic - jak opisano wyzej - do kazdej z trzcionek wymienionych dodajemy literke E na koncu nazwy
Prawdopodobie sa to trzcionki jakich uzywa PŁATNIK - zmiana trzcionek na inne moze tez pomoc (PLATNIK lub WIN 10)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts]
'Courier 10,12,15'='COUREE.FON'
'Courier 10,12,15 (120)'='COURFE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24'='SERIFEE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SERIFFE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24'='SSERIFEE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SSERIFFE.FON'
'Small Fonts'='SMALLEE.FON'
'Small Fonts (120)'='SMALLFE.FON'
Witam.
Niestety żadne z powyższych rozwiązań nie działa w moim przypadku, Windows 10 Pro 21H2, Płatnik 10.02.002.
Walczyłem, ale to co wyżej nie pomogło dopiero pomogło wpis w rejestr:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts]
'Courier 10,12,15'='COUREE.FON'
'Courier 10,12,15 (120)'='COURFE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24'='SERIFEE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SERIFFE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24'='SSERIFEE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SSERIFFE.FON'
'Small Fonts'='SMALLEE.FON'
'Small Fonts (120)'='SMALLFE.FON'Nie wiem czy wystarczają te wpisy czy w połączeniu z tym co w powyższych wpisach.
Dziękuję i potwierdzam. Bez konieczności reinstalacji płatnika ani nic takiego. 8 nazw wpisów w rejestrze wydłużonych o jedną literę i wszystko działa.
Rozwiązanie z rejestrme działa w moim przypadku połowicznie, Windows 10 Pro 21H2, Płatnik 10.02.002.
Niestety Wpisy zaciągnięte z bazy nie posiadają polskich znaków, to jeszcze wiekszy problem niż problemy z opisami w aplikacji.
No i co dalej w tym temacie poczyniłeś?
Jest jakieś finalne rozwiązanie?
Mi w podobnym wypadku na Windows 10 pomogła z drobna zmiana w ustawieniach regionalnych (Start > Ustawienia > Czas i język > Język > Administracyjne ustawienia języka > Administracyjne > Język dla programów nieobsługujących kodu Unicode > Zmień ustawienia regionalne systemu.)
wcześniej było zaznaczone, po odznaczeniu i restarcie wszystko zadziałało
tak było wcześniej
Ostatnio edytowany przez informatyzujemy_z_sukcese (2022-07-06 10:39:43)
Offline
Zainstalujcie sobie język polski programisty w Windowsie.
mialem taki sam problem, u mnie pomogło w sumie nie wiem co, nie chciało mi się babrać z tym co pisaliście powyżej, stąd panel sterowania -> region -> administracyjne -> zmień ustawienia regionalne systemu... zaznaczyłem BETA: Użyj formatu Unicode UTF-8 do obsługi języków z całego świata i restart kompa. wtedy Płatnik się wkrzaczył jeszcze bardziej, stąd znowu wszedłem w ustawienia odznaczyłem BETA: Użyj formatu Unicode UTF-8... zrestartowałem komputer i... wszystko działa. mam wszędzie polskie znaki.
Nieogarniam ...
Dodzwoniłem się na infolinie ZUS: U mnie zmiana w rejestrze liter pomogła dopiero. Poniżej oficjalne stanowisko na dzień dzisiejszy. Niech moc będzie z wami.
Sytuację można spróbować usunąć przy pomocy interfejsu:
1.Wybieramy Panel Sterowania\Region
2.Wybieramy zakładkę Administracyjne
3.Klikamy Zmień ustawienia regionalne systemu
4.Zmieniamy na język 'Portugalski (Portugalia)'
5.Restartujemy System
6.Wybieramy Panel Sterowania\Region
7.Wybieramy zakładkę Administracyjne
8.Klikamy Zmień ustawienia regionalne systemu
9.Zmieniamy na język 'Polski (Polska)'
10.Restartujemy System
W przypadku dalszego braku polskich czcionek, należy ręcznie zmienić wpisy w rejestrze systemu, zgodnie z informacją podaną poniżej.
Rejestr systemu Windows jest dostępny po uruchomieniu programu regedit (Start - Uruchom - wpisać REGEDIT).
Tak powinny wyglądać wpisy w rejestrze systemu w poprawnie utrzymanym systemie z ustawionym językiem polskim:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts]
'Courier 10,12,15'='COUREE.FON'
'Courier 10,12,15 (120)'='COURFE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24'='SERIFEE.FON'
'MS Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SERIFFE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24'='SSERIFEE.FON'
'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24 (120)'='SSERIFFE.FON'
'Small Fonts'='SMALLEE.FON'
'Small Fonts (120)'='SMALLFE.FON'
A tutaj w jednym skrypcie PowerShell rozwiązanie:
if($((Get-WinSystemLocale).Name) -ne 'pl-PL'){
Set-WinSystemLocale 'pl-PL'
}
if($((Get-Culture).Name) -ne 'pl-PL'){
Set-Culture 'pl-PL'
}
if($((Get-WinHomeLocation).GeoId) -ne 191){
Set-WinHomeLocation -GeoId 191
}
$currentlist = Get-WinUserLanguageList
if($($currentlist.LanguageTag) -notcontains "pl"){
$currentlist.Add('pl-PL')
Set-WinUserLanguageList -LanguageList $currentlist
}
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'Courier 10,12,15' -value 'COUREE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'Courier 10,12,15 (120)' -value 'COURFE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'MS Serif 8,10,12,14,18,24' -value 'SERIFEE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'MS Serif 8,10,12,14,18,24 (120)' -value 'SERIFFE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24' -value 'SSERIFEE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24 (120)' -value 'SSERIFFE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'Small Fonts' -value 'SMALLEE.FON'
Set-ItemProperty -path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts" -Name 'Small Fonts (120)' -value 'SMALLFE.FON'
U mnie zadziałało to, co zrobił XYZ czyli cyt. "panel sterowania -> region -> administracyjne -> zmień ustawienia regionalne systemu... zaznaczyłem BETA: Użyj formatu Unicode UTF-8 do obsługi języków z całego świata i restart kompa. wtedy Płatnik się wkrzaczył jeszcze bardziej, stąd znowu wszedłem w ustawienia odznaczyłem BETA: Użyj formatu Unicode UTF-8... zrestartowałem komputer i... wszystko działa. mam wszędzie polskie znaki.".
Uffff
Windows 11
Panie Jędrku - dzięki za wpis, świetna, merytoryczna robota!
Zmiana w rejestrze pomogła, brawo WY
Jędrek (#8)
zadziałało, nawet bez reinstalacji płatnika i zmian regionalnych!
dzięki!
[ Wygenerowano w 0.004 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 655.91 kB (Maksimum: 688.85 kB) ]