Nie jesteś zalogowany na forum.
Witam,
po instalacji Płatnika wersja 9, wczoraj bez większych problemów sporządziłam i wysłałam deklaracje rozliczeniowe od płatnika 1, a dziś tym samym tropem chciałam przygotować dla płatnika 2. Dokumenty pięknie wyeksportowały się z programu kadrowo - płacowego i zapisały sie w Płatniku, ale przy weryfikacji NA KAŻDEJ kartotece pracownika (nieważne czy RCA czy RSA) pojawia sie błąd krytyczny: "dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS". Tak jakby nie widział (?) bazy ubezpieczonych, a cała baza jest łącznie z wszystkimi dokumentami "historycznymi".
POMOCY...
Administracja -> Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika -> Pobierz aktualizację.
Pomogło, zniknęły wszystkie błędy krytyczne, udało się wysłać zestaw
Mam ten sam problem, proszę jeszcze raz dokładnie co mam zrobić.
"jaku" - Co robić ?
Czytać, czytać i jeszcze raz CZYTAĆ na dodatek ze zrozumieniem! Post wyżej instrukcja jak BYK!
Witam,
dlaczego pomimo zaktualizowania bazy danych oraz wysłania danych i mając potwierdzenie wysłania przesyłki ( ZUS DRA, ZUS RSA, ZUS ZUA) itp. wszystkie raporty mają status niezweryfikowane ?
czy u Was jest podobnie ?
Tak ma byc na razie, płatnik na razie jest w pierwszej fazie zmian, w drugiej, gdy wejdzie "uszczelka" dopiero pewwne funkcjonalności będą dostępne.
ok dzięki za info.
pomogły mi także wasze podpowiedzi z zakresu błędów krytycznych, rzeczywiście aktualizacja pomogła i błędy krytyczne zniknęły.
błąd z liczbą ubezpieczonych. Po instalacji Płatnika z wersji 8 do 9. Nie da się wysłać błąd krytyczny. Aktualizowanie płatnika nic nie daje bo robiłem to informuje tylko że aktualne i nie dotyczy i nie dotyczy. Proszę o jakąś konstruktywną pomoc.
Po instalacji Płatnika z wersji 8 do 9 nie da się nic wysłać, wiecznie krzyczy błąd krytyczny. Aktualizowanie płatnika nic nie daje, bo robiłam to już wiele razy, informuje tylko że aktualne i nie dotyczy i nie dotyczy. Proszę o jakąś konstruktywną pomoc. Zbliża się termin wysłania deklaracji za m-c 04 br i nic nie można zrobić POMOCY!!!!!
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie błędu krytycznego "niezweryfikowane dane płatnika w zus" jak zweryfikuje to nie mogę nigdzie wpisać stopy procentowej składki wypadkowej i wszędzie mam błąd krytyczny. Proszę o Pomoc.
nie chcę korzystać z formy elektronicznej, co zrobić aby zweryfikować dokumenty z pozytywną weryfikacją, ciągle mam błędy krytyczne
Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
Proszę o informację ile trwa potwierdzenie kartoteki ubezpieczonego przez ZUS. Nie mogę zgłosić do ubezpieczeń jako zleceniobiorcę naszego byłego pracownika , bo od paru dni "wisi" mi jako przekazana do weryfikacji Zus , a kończy mi się termin na jego zarejestrowanie.
Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
Po takim zabiegu nie można "wysłać" zestawu dokumentów (wydruk tylko wersji roboczej). Może ktoś rozwiązał ten problem , proszę o pomoc.
witam, mam taki blad: W komplecie korygującym znajdują się raporty, które zawierają takie same dane, jak raporty przekazane wcześniej do ZUS. Komplet korygujący powinien składać się wyłącznie z raportów, w których dane uległy zmianie w stosunku do raportów wcześniej przesłanych. Nie należy wysyłać raportów, w których dane się nie zmieniły. Aby usunąć powtarzające się pozycje raportów należy w raporcie imiennym wybrać polecenie Usuń powtarzające się pozycje raportów z menu Narzędzia., ale jak usune z RSA pracowników to mam info ze nie może isc pusty...pomocy...
Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
U mnie zadziało. Dziękuję.
Witam i proszę o pomoc,
Stosuję się do Państwa instrukcji otwieram Platnika w trybie edycji ale nie mam mozliwości zmiany zakresu danych na "bez aktualizacji kartotek" Co robić ? do zus nie mozna się dodzwonić.
Czy poradziła sobie Pani z tym u mnie niestety też nie działa...
Witam i proszę o pomoc,
Stosuję się do Państwa instrukcji otwieram Platnika w trybie edycji ale nie mam mozliwości zmiany zakresu danych na "bez aktualizacji kartotek" Co robić ? do zus nie mozna się dodzwonić.
Czy poradzila pani sobie z tym ? U mnie również to nie działa
Dziękuję, u mnie zadziałało natychmiast.A głowiłam się nad tym prawie miesiąc.
Witam! 20 grudnia wysłałam gotowę zlecenie dla firmy. Dżiś 12 stycznia, i jeszcze nie otzymałam wynagrodzenie. Pani księgowa wspierała się najpierw na święta. A od 4 stycznia - że dokumenty (zgłoszenie) jeszcze są w ZUSie na weryfikacji. Czy może ta procedura tak długo potrwać? Czy poprostu ''kłamię''?
as napisał/a:Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
Po takim zabiegu nie można "wysłać" zestawu dokumentów (wydruk tylko wersji roboczej). Może ktoś rozwiązał ten problem , proszę o pomoc.
Proszę wejść w Zestawy wprowadzone, zaznaczyć zestaw (nie otwierać) i wysłać wybierając menu Narzędzia - Wyślij, u mnie działa
nie mogę wysłac wstecznych ZUA ( w marcu za listopad)
pojawia się komunikat o błędzie krytycznym...dlaczego
dziękuję za pomoc
Mam ten sam komunikat w trakcie zgłaszania pracownika za pośrednictwem ePłatnika (błąd krytyczny:dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS). Jak potwierdzić te dane tutaj?
Dziękuję za szybką pomoc.
od 2 tygodni mam problem z zgłoszeniem pracownika w ZUS, weryfikacje ZUA i zestawu poprawne a w momencie wysyłki błąd krytyczny dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS, jak ma mieć jak nie można go zgłosić do ubezpieczeń ? słynna infolinia ciągle zajęta - dzwonię po kilka razy dziennie
Niestety u mnie to samo
wczoraj napisałam maila do cot zus, przed chwilą otrzymałam odpowiedź, którą załączam
Dzień dobry,
Podczas wysyłki zestawu program płatnik z aktywnym IPP weryfikuje dane osoby ubezpieczonej podane na dokumencie z danymi osoby z Centralnego Rejestru Osób Ubezpieczonych.
Proszę sprawdzić dane z dokumentem tożsamości.
Jeżeli błąd nadal będzie występował. proszę o przesłanie zrzutu ekranu z zakładki dane identyfikacyjne z kartoteki tej osoby.
Plik powinien być zaszyfrowany hasłem.
Hasło proszę przesłać w oddzielnej wiadomości.
Jeżeli plik zostanie przesłany niezabezpieczony - robicie to Państwo na własną odpowiedzialność.
Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,
Karolina Skorupka
Centrum Obsługi Telefonicznej
Tel. 225601600
www.zus.pl
dopiero w poniedziałek będę mogła sprawdzić
no i mieli rację, osoba spisująca dane pomyliła się-błąd w nazwisku-poprawiłam na podstawie kopii DO i przeszło
Jak wysłać ZIUA do ZUS w zestawie skoro przy tworzeniu dokumentu automatycznie zmienia nazwisko osoby? Przy zestawie pokazuje błąd krytyczny "Dane identyfikacyjne ubezpieczonego podane na dokumencie nie są zgodne z danymi aktualnymi z kartoteki tego ubezpieczonego. Wysyłane dokumenty powinny zawierać aktualne dane identyfikacyjne." Mam wersję programu 10.01.001.
........a może już teraz nie trzeba wysyłać ZIUA?, 2 miesiące temu wysyłałam deklarację rozliczeniową i miałam komunikat o zmianie nazwiska ubepieczonej (klient nie poinformował mnie otym) ale deklaracja przeszła i zapisało się w kartotece ubezpieczonych
Proszę o pomoc mam komunikat z błędem krytycznym W komplecie dokumentów rozliczeniowych brakuje raportu za ubezpieczonego zgłoszonego przez płatnika. W sytuacji, gdy ubezpieczony nie podlega już ubezpieczeniom należy wyrejestrować go z ubezpieczeń na dokumencie ZUS ZWUA. Natomiast w przypadku, gdy ubezpieczony, dla którego podstawę wymiaru stanowi przychód, nie osiągnął w danym miesiącu przychodu należy sporządzić raport zerowy.Co mam zrobić jeśli osoba jest od 04.09.2017 zarejestrowana a we wrzesniu była z zerami wysłana w deklaracji
Dlaczego mój pracownik jest niepotwierdzony w ZUS, miesiąc temu był zweryfikowany.
Aktualizacje Płatnika nie pomagają? Setki razy aktualizowałam program i weryfikowałam zgłoszenie. Co się dzieje? Pracownik, który przyszedł do pracy miesiąc później jest potwierdzony i zweryfikowany.
Nie mogę złożyć deklaracji od 2 miesięcy.
Co mam zrobić?
Mam problem z korektami poprzednich lat. Nie wiem jak potwierdzić kartoteki byłych pracowników, którym sprawdzam poprawność zgłoszeń i rozliczeń. Na pewno zaistnieje konieczność korekty od roku 1999.
płatnik jest już wyrejestrowany od 01.09.2019 , ale trzeba jeszcze wysłać deklaracje za sierpień nie mogę tego robić bo występuje błąd krytyczny z danymi płatnika proszę o podpowiedzi
Proszę podpowiedzcie mi jak wyrejestrować płatnika poprzez dokument ZWPA?Nigdy nie generowałam takiego dokumentu, nie mogę znaleźć go w płatniku (jest tylko ZWUA)
Witam.
Podczas próby pobrania aktualizacji komponoentów itd pokazuję błąd "nie znaleziono certyfikatu użytkownika". Wszystko sie zgadza bo owego certyfikatu nie posiadam a dokumenty wysyłam pocztą. Ale podczas próby zweryfikowania np. RCA pokazuje mi, że mam podany zły NIP.... a NIP jest poprawny, czy jest jakiś specjalny format(spacje myślniki) wprowadzania NIP'u?
Robię deklaracje za luty 2021, przy kodzie 059000. program podaje komunikat brak dokumentów rozliczeniowych DRA cz.II, które były wysłane razem z deklaracja za styczeń 2021. Co mam zrobić, aby wysłać deklarację za luty 2021
trzeba wejść w edycję danego płatnika i kliknąć "narzędzia/anuluj potwierdzenia danych z ZUS" i zapisać.
Pobrać ponownie aktualizację i wtedy można wysłać.Też tak miałam.
Pozdrawiam
Robię deklaracje za luty 2021, przy kodzie 059000. program podaje komunikat brak dokumentów rozliczeniowych DRA cz.II, które były wysłane razem z deklaracja za styczeń 2021. Co mam zrobić, aby wysłać deklarację za luty 2021
Moja odpowiedź:
trzeba wejść w edycję danego płatnika i kliknąć "narzędzia/anuluj potwierdzenia danych z ZUS" i zapisać.
Pobrać ponownie aktualizację i wtedy można wysłać.Też tak miałam.
Pozdrawiam
Ewa
Dzień dobry nie umiem znaleźć tego narzędzie/anuluj potwierdzenia
proszę o pomoc
Dziękuję
płatnik jest już wyrejestrowany od 01.01.2022r , ale trzeba jeszcze wysłać deklaracje za grudzień , nie mogę tego robić bo występuje błąd krytyczny z danymi płatnika proszę o podpowiedz.
jeśli jest błąd z danymi płatnika to po otwarciu każdego dokumentu proszę wybrać narzędzia - aktualizuj dane identyfikacyjne - płatnika.
jeśli to nie pomoże to prosze o dokładną treść komunikatu błedu
Firma jednoosobowa, działalność rozpoczęła 15.10.2021 i z kodem 0540 płaciła zdrowotne. Po 6 m-cach wyrejestrowałam ZWUA z ubezpieczeń z dniem od 16.04.2022 i ponownie zgłosiłam ZUA z kodem 0570 z dniem od 16.04.2022 do małego ZUS. Robiąc deklarację DRA za kwiecień z kodem 0570, w dokumencie wyszła bez błędu. Natomiast w zestawie pojawił się błąd krytyczny. Komunikat jest następujący: "W komplecie dokumentów rozliczeniowych brakuje raportu za ubezpieczonego zgłoszonego przez płatnika. W sytuacji, gdy ubezpieczony nie podlega już ubezpieczeniom należy wyrejestrować go z ubezpieczeń na dokumencie ZUS ZWUA. Natomiast w przypadku, gdy ubezpieczony, dla którego podstawę wymiaru stanowi przychód, nie osiągnął w danym miesiącu przychodu należy sporządzić raport zerowy". Co z tym zrobić? Czy chodzi o RCA, ale to firma jednoosobowa.
Witam,
Dzwoni do mnie Pani z ZUS, która karze mi poprawiać błędy w DRA na konkretnych osobach (zmiany) kod.
Te błędy zostały poprawione w kolejnych numerach deklaracji np. 01 01 2021 czy 02 01 2021
Natomiast ona ich nie widzi. U mnie nie mają one statusu przetworzenia choć były robione miesiąc temu. Pani nie umie mi pomóc bo jak sama mówi, nie pracuje na płatniku. Mój informatyk kazał mi zrobić screena i jej wysłać żeby udowodnić że to zostało zrobione. A ja mam tylko ból głowy od tego pomocy
Po weryfikacji zestawu dokumentów rozliczeniowych pojawił się komunikat, że dla 1 pracownika nie utworzono imiennej deklaracji. Sprawdziłam, osoba ta ma deklaracje RCA, dane zgodne z rejestrem Czy mam usunąć ją z RCA i wprowadzić bezpośrednio w Płatniku ? Wartości na deklaracji 0,00 ponieważ pracownik zatrudniony od 01.09. ale wypłatę otrzymał wczoraj (przesunięcie).
błąd krytyczny w Płatniku nr 69002001 Co z tym można zrobić?
zgłaszam zleceniobiorcę do ubezpieczeń społecznych na druku ZUA . Weryfikacja dokumentu poprawna. W trakcie wysyłki wyskakuje komunikat o błędzie krytycznym / nie odnaleziono danych podanego ubezpieczonego w rejestrze/. Zatrudniamy go po raz pierwszy. Próbowałam w Płatniku 10.02.002 i przez PUE. Co należy zrobić żeby go zgłosić?
[ Wygenerowano w 0.011 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 1.54 MB (Maksimum: 1.61 MB) ]