Nie jesteś zalogowany na forum.
Witam,
po instalacji Płatnika wersja 9, wczoraj bez większych problemów sporządziłam i wysłałam deklaracje rozliczeniowe od płatnika 1, a dziś tym samym tropem chciałam przygotować dla płatnika 2. Dokumenty pięknie wyeksportowały się z programu kadrowo - płacowego i zapisały sie w Płatniku, ale przy weryfikacji NA KAŻDEJ kartotece pracownika (nieważne czy RCA czy RSA) pojawia sie błąd krytyczny: "dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS". Tak jakby nie widział (?) bazy ubezpieczonych, a cała baza jest łącznie z wszystkimi dokumentami "historycznymi".
POMOCY...
Administracja -> Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika -> Pobierz aktualizację.
Pomogło, zniknęły wszystkie błędy krytyczne, udało się wysłać zestaw
Mam ten sam problem, proszę jeszcze raz dokładnie co mam zrobić.
"jaku" - Co robić ?
Czytać, czytać i jeszcze raz CZYTAĆ na dodatek ze zrozumieniem! Post wyżej instrukcja jak BYK!
Witam,
dlaczego pomimo zaktualizowania bazy danych oraz wysłania danych i mając potwierdzenie wysłania przesyłki ( ZUS DRA, ZUS RSA, ZUS ZUA) itp. wszystkie raporty mają status niezweryfikowane ?
czy u Was jest podobnie ?
Tak ma byc na razie, płatnik na razie jest w pierwszej fazie zmian, w drugiej, gdy wejdzie "uszczelka" dopiero pewwne funkcjonalności będą dostępne.
ok dzięki za info.
pomogły mi także wasze podpowiedzi z zakresu błędów krytycznych, rzeczywiście aktualizacja pomogła i błędy krytyczne zniknęły.
błąd z liczbą ubezpieczonych. Po instalacji Płatnika z wersji 8 do 9. Nie da się wysłać błąd krytyczny. Aktualizowanie płatnika nic nie daje bo robiłem to informuje tylko że aktualne i nie dotyczy i nie dotyczy. Proszę o jakąś konstruktywną pomoc.
Po instalacji Płatnika z wersji 8 do 9 nie da się nic wysłać, wiecznie krzyczy błąd krytyczny. Aktualizowanie płatnika nic nie daje, bo robiłam to już wiele razy, informuje tylko że aktualne i nie dotyczy i nie dotyczy. Proszę o jakąś konstruktywną pomoc. Zbliża się termin wysłania deklaracji za m-c 04 br i nic nie można zrobić POMOCY!!!!!
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie błędu krytycznego "niezweryfikowane dane płatnika w zus" jak zweryfikuje to nie mogę nigdzie wpisać stopy procentowej składki wypadkowej i wszędzie mam błąd krytyczny. Proszę o Pomoc.
nie chcę korzystać z formy elektronicznej, co zrobić aby zweryfikować dokumenty z pozytywną weryfikacją, ciągle mam błędy krytyczne
Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
Proszę o informację ile trwa potwierdzenie kartoteki ubezpieczonego przez ZUS. Nie mogę zgłosić do ubezpieczeń jako zleceniobiorcę naszego byłego pracownika , bo od paru dni "wisi" mi jako przekazana do weryfikacji Zus , a kończy mi się termin na jego zarejestrowanie.
Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
Po takim zabiegu nie można "wysłać" zestawu dokumentów (wydruk tylko wersji roboczej). Może ktoś rozwiązał ten problem , proszę o pomoc.
witam, mam taki blad: W komplecie korygującym znajdują się raporty, które zawierają takie same dane, jak raporty przekazane wcześniej do ZUS. Komplet korygujący powinien składać się wyłącznie z raportów, w których dane uległy zmianie w stosunku do raportów wcześniej przesłanych. Nie należy wysyłać raportów, w których dane się nie zmieniły. Aby usunąć powtarzające się pozycje raportów należy w raporcie imiennym wybrać polecenie Usuń powtarzające się pozycje raportów z menu Narzędzia., ale jak usune z RSA pracowników to mam info ze nie może isc pusty...pomocy...
Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
U mnie zadziało. Dziękuję.
Witam i proszę o pomoc,
Stosuję się do Państwa instrukcji otwieram Platnika w trybie edycji ale nie mam mozliwości zmiany zakresu danych na "bez aktualizacji kartotek" Co robić ? do zus nie mozna się dodzwonić.
Czy poradziła sobie Pani z tym u mnie niestety też nie działa...
Witam i proszę o pomoc,
Stosuję się do Państwa instrukcji otwieram Platnika w trybie edycji ale nie mam mozliwości zmiany zakresu danych na "bez aktualizacji kartotek" Co robić ? do zus nie mozna się dodzwonić.
Czy poradzila pani sobie z tym ? U mnie również to nie działa
Dziękuję, u mnie zadziałało natychmiast.A głowiłam się nad tym prawie miesiąc.
Witam! 20 grudnia wysłałam gotowę zlecenie dla firmy. Dżiś 12 stycznia, i jeszcze nie otzymałam wynagrodzenie. Pani księgowa wspierała się najpierw na święta. A od 4 stycznia - że dokumenty (zgłoszenie) jeszcze są w ZUSie na weryfikacji. Czy może ta procedura tak długo potrwać? Czy poprostu ''kłamię''?
as napisał/a:Ważna będzie wersja programu, musi być 10.01.001. Następnie należy otworzyć kartotekę płatnika w trybie edycji (płatnik - otwórz) i zmienić zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek na Bez aktualizacji kartotek, następnie kartotekę zapisać i zamknąć.
Po takim zabiegu nie można "wysłać" zestawu dokumentów (wydruk tylko wersji roboczej). Może ktoś rozwiązał ten problem , proszę o pomoc.
Proszę wejść w Zestawy wprowadzone, zaznaczyć zestaw (nie otwierać) i wysłać wybierając menu Narzędzia - Wyślij, u mnie działa
nie mogę wysłac wstecznych ZUA ( w marcu za listopad)
pojawia się komunikat o błędzie krytycznym...dlaczego
dziękuję za pomoc
Mam ten sam komunikat w trakcie zgłaszania pracownika za pośrednictwem ePłatnika (błąd krytyczny:dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS). Jak potwierdzić te dane tutaj?
Dziękuję za szybką pomoc.
od 2 tygodni mam problem z zgłoszeniem pracownika w ZUS, weryfikacje ZUA i zestawu poprawne a w momencie wysyłki błąd krytyczny dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS, jak ma mieć jak nie można go zgłosić do ubezpieczeń ? słynna infolinia ciągle zajęta - dzwonię po kilka razy dziennie
Niestety u mnie to samo
wczoraj napisałam maila do cot zus, przed chwilą otrzymałam odpowiedź, którą załączam
Dzień dobry,
Podczas wysyłki zestawu program płatnik z aktywnym IPP weryfikuje dane osoby ubezpieczonej podane na dokumencie z danymi osoby z Centralnego Rejestru Osób Ubezpieczonych.
Proszę sprawdzić dane z dokumentem tożsamości.
Jeżeli błąd nadal będzie występował. proszę o przesłanie zrzutu ekranu z zakładki dane identyfikacyjne z kartoteki tej osoby.
Plik powinien być zaszyfrowany hasłem.
Hasło proszę przesłać w oddzielnej wiadomości.
Jeżeli plik zostanie przesłany niezabezpieczony - robicie to Państwo na własną odpowiedzialność.
Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,
Karolina Skorupka
Centrum Obsługi Telefonicznej
Tel. 225601600
www.zus.pl
dopiero w poniedziałek będę mogła sprawdzić
no i mieli rację, osoba spisująca dane pomyliła się-błąd w nazwisku-poprawiłam na podstawie kopii DO i przeszło
Jak wysłać ZIUA do ZUS w zestawie skoro przy tworzeniu dokumentu automatycznie zmienia nazwisko osoby? Przy zestawie pokazuje błąd krytyczny "Dane identyfikacyjne ubezpieczonego podane na dokumencie nie są zgodne z danymi aktualnymi z kartoteki tego ubezpieczonego. Wysyłane dokumenty powinny zawierać aktualne dane identyfikacyjne." Mam wersję programu 10.01.001.
........a może już teraz nie trzeba wysyłać ZIUA?, 2 miesiące temu wysyłałam deklarację rozliczeniową i miałam komunikat o zmianie nazwiska ubepieczonej (klient nie poinformował mnie otym) ale deklaracja przeszła i zapisało się w kartotece ubezpieczonych
Proszę o pomoc mam komunikat z błędem krytycznym W komplecie dokumentów rozliczeniowych brakuje raportu za ubezpieczonego zgłoszonego przez płatnika. W sytuacji, gdy ubezpieczony nie podlega już ubezpieczeniom należy wyrejestrować go z ubezpieczeń na dokumencie ZUS ZWUA. Natomiast w przypadku, gdy ubezpieczony, dla którego podstawę wymiaru stanowi przychód, nie osiągnął w danym miesiącu przychodu należy sporządzić raport zerowy.Co mam zrobić jeśli osoba jest od 04.09.2017 zarejestrowana a we wrzesniu była z zerami wysłana w deklaracji