Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Po wybraniu polecenia pobierz i zarejestruj pojawia się komunikat: Błąd rejestracji listy CRL. Wskazana lista CRL utraciła ważność. Po chwili pojawia się jednak: Rejestracja list CRL przebiegła pomyślnie. Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest przyczyna pojawiania się komunikatu o nieważności listy CRL?
np; brak certyfikatu CA-ZEW 35,
np; listy CRL utraciły ważność, natomiast na serwerze (centrum) nie zostały jeszcze podmienione na nowe.
CA-ZEW 35 jest zarejestrowane, obecne listy certyfikatów w systemie są ważne. Komunikat o braku ważności list CRL pojawia się po próbie ściągnięcia i zarejestrowania nowych list.
Sprawdź jeszcze datę na komputerze.
Jaka wersja Płatnika, 7 czy 8?
Przekaz Elektroniczny (po lewo) - ListyCRL, co masz na liście (nawy)?
Data ok. Płatnik 8, w listach CRL - 4087222 CA-ZEW oraz 778 CA-NAD
Spróbuj jeszcze:
(górne menu) Przekaz - UstawieniaPrzekazu - zakładka ListyCRL - Informacje o Certyfikacie, masz tam przycisk Pobierz z Certyfikatu.
Próbowałem tego już ze 100 razy i nic dalej to samo. Zainstalowałem Płatnika na innym komputerze, przeniosłem bazę i jest ok. Na stanowisku gdzie powinno być ok niestety wywala błąd z listami CRL.
Problemem były nieaktualne certyfikaty, które znajdowały się na liście zainstalowanych certyfikatów.
Wyglądało, że jest po problemie - ale po kilku dniach nagle znowu nie można poprawnie zainstalować list CRL. Wyskakuje ten sam komunikat o nieważności list.
Witam. Mam podobny problem. Zainstalowałem przedłużony certyfikat kwalifikowany KIR S.A. Wszystko niby gra, weryfikacja certyfikatów w Płatniku przebiega prawidłowo, tylko jedna lista crl przy pobieraniu automatycznym (CA-ZEW) zgłasza, że jest nieaktualna. Pobrałem ją więc z ccunet i zarejestrowałem z pliku. Niby wszystko jest OK, a podczas podpisywania dokumentów wyświetla się komunikat o błędzie podpisywania: zestaw kluczy nie został zdefiniowany. Nikt w KIR ani ZUS nie potrafi mi pomóc. Czy Panowie mają jakiś pomysł?
J.
Zacząłbym od sprawdzenia ważności wszystkich koniecznych certyfikatów w Płatniku, list CRL, daty na komputerze itp. Potem reinstalacja oprogramowania KIR, jeszcze raz sprawdzenie. A potem... nie mam już pomysłów. Może na połączeniu zdalnym coś bym wymyślił.
Offline
tez walczylem kilka razy i stracilem nieco czasu... oto moje rozwiazanie
ustawienia przekazu->listy crl, 4 linia adresow Lista posredniego urzedu certyf.
proponuje nie pobierac z certyfikatu bo ustawia dostep do pliku ...CRLK.der ktory najwyrazniej jest nieaktualny (niedbalstwo??)
prawidlowa sciezka ktora dziala:
...CRLK.pem
Czy jest możliwość w nowej wersji płatnika 8.01.001, ustawienie tak by przy wciśnięciu przycisku wyślij zestaw, pierw samo sobie ściągnęło aktualne listy CRL?
Miałam coś w tym stylu w starym płatniku, ale po przeniesieniu danych na nowy komputer w nowej wersji nie pobiera samo list CRL, tylko trzeba kliknąć na - pobierz listy CRL
I nikt nic nie wie na mój temat?
Rozwiązanie problemu można znaleźć tutaj: platnik.net/wysylka-certyfikaty
niestety - niemoge pobrac aktualnych list - przynajmniej tak pisze
mimo to moglem wyslac dokumenty
status nowego certyfikatu kwalifikowanego jest niepoprawny - zrobilem jak kazano na infolinii - sprawdzic wpisane adresy list i kliknac pobierz - ciagle mi wyskakuje ze mam aktualniejsze niz chce pobrac - a na liscie waznosc utracily pol roku temu...
wejdź na stronę www.nccert.pl tam jest zakładka LISTA CRL. w tej zakładce są dwa adresy, kliknij na drugi http://www.nccert.pl/arl/nccert-n.crl, zapisz listę na dysku komputera a później zarejestruj ją z pliku w płatniku. jakby nadal były problemu pisz
Witam,
Zuzka, dzięki za wskazówkę, od lipca nie działał mi jeden z certyfikatów w sigillum nie umieli znaleść odpowiedzi odsyłali do zusu, a zus tez nic nie wiedział. Do tej pory pracowaliiśmy na innej koleżanki certyfikacjie, ale po odnowieniu przedwczoraj ten również przestał widzieć listy CRL. Już włosy z głowy rwałam, ale dzięki tobie jest wszytsko już ok działają obydwa. Jeszcze raz wielkie dzięki.
witaj Zuza, jest geniuszem, zrobiłam jak napisałaś i wszystko działa a wyskakiwał "certyfikat niepoprawny" bardzo dziękuję
Mi też rozwiązał się problem, po wskazówce Zuzki - który powstał po odnowieniu podpisu Certum. Dzięki bardzo.
robię wszystko zgodnie z poradami i nic nadal nie mogę zarejestrować certufikatu kwalifikowanego
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.036 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 588.6 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]