Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Witam wszystkich
Najprawdopodobniej po aktualizacji systemu Windows 10, program Płatnik ma problem z zalogowaniem się do bazy danych .mdb.
Po uruchomieniu się płatnika pojawia się okno logowania do bazy danych, wskazuje mu ścieżkę oraz wpisuje hasło, pojawia się komunikat:
"Aparat Bazy danych Microsoft Jet nie może otworzyć pliku (tutaj ścieżka do bazy danych na serwerze). Plik jest już otwarty do wyłącznego użytku przez innego użytkownika lub potrzebne jest zezwolenie na oglądanie jego danych."
Zaznaczam, że na innych komputerach gdzie nie doszło do aktualizacji program Płatnik działa z tą bazą danych. Program uruchamiam dopiero po zamknięciu na innej jednostce.
Problem pojawił się na dwóch komputerach, jednego dnia działało poprawnie, kolejnego dnia po uruchomieniu komputera już jest problem.
Proszę o pomoc.
Problem rozwiązałem, trzeba zmapować dysk sieciowy na którym są dane do ZUS z konta Administratora wraz z hasłem administratora.
Drugie konto które jest na serwerze ( Windows serwer), też posiada uprawnienia administratora i odpowiednie udostępnienie na dysku.
Nie wiem o co chodzi, widocznie Microsoft znowu przy aktualizacji coś zepsuł.
Ważne że na głównym koncie Administratora działa poprawnie, jest 8 komputerów sieci 6 działa na starym ustawieniu, 2 na nowym.
Dziwna sprawa
Fajnie, że działa, jednak weź pod uwagę przejście na MSSQL. Praca na współdzielonym na 8 komputerów accessie to proszenie się o kłopoty.
Offline
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.035 sekund, wykonano 7 zapytań - Pamięć użyta: 562.52 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]