Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Forumowicze, próbując wysłać zestaw z programu płatnik napotykam na problem
"Błąd podczas pobierania kontekstu klucza prywatnego do podpisu." Obrazek poniżej.
Próbowałem już przeinstalować program, Płatnik był i jest aktualny. Oprogramowanie do czytnika podpisu (certum card menager) również jest najnowsze. System to Windows 8.1 Enterprise ENG w pełnie spolszczony oficjalnie, ścieżka programu jest bez znaków diakrytycznych (tj. Platnik L zamiast Ł). Mam wątpliwość czy może całość nie jest spowodowana językowym zamieszaniem bo zdziwił mnie znaczek hasła w kodzie PIN do klucza prywatnego. Obrazek poniżej.
Oczywiście w weryfikacji wstępnej Płatnik krzyczy o statusie weryfikacji niepoprawnym. Ponadto nie mogę przez internet zarejestrować nowych list CRL. Obrazek poniżej.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że gdy w chodzę w szczegóły certyfikatu pojawia się to co jest już dla mnie czarną magią. Obrazek rzecz jasna poniżej.
Oczywiscie zastanawiam się dlaczego płatnik ma problem z moim aktualnym certyfikatem. Co u licha przeskrobałem, że tak zacięcie stawia mi opór. Za wszystkie odpowiedzi uprzejmie dziękuję.
Pozdrawiam
nervosol (przy każdym uruchomieniu programu zażywam)
Tak jakby płatnik nie mógł odczytać certyfikatu;
Czy karta jest włożona do czytnika dobrze, czy widać czytnik w systemie, jeśli certyfikat na pendriwie, czy widać go w systemie? - zmienić port usb.
Czy za pomocą certyfikatu możesz podpisać jakiś plik np. .doc, .txt itp. Czyli bez udziału Płatnika.
Da się to na pewno wykonać za pomocą oprogramowania z centrum w którym masz certyfikat.
jeśli zadziała;
to czy certyfikat zainstalowany jest w systemie, czy zainstalowany jest w Płatniku, czy został wybrany w Ustawieniach Przekazu elektronicznego?
Piszesz o spolszczeniu win, czy ustawienia regionalne i język są na polskie?
Co to list CRL;
czy jest ustawiony adres http://www.nccert.pl/arl/nccert-n.crl w Lista CRL Narodowego Centrum Certyfikacji?
co do list crl - działa dziękuję.
co do podpisu: dalej lipa, oczywiście widac go w systemie i mogę podpisywać pdfy ale płatnik dalej krzyczy jak krzyczał.
co do list crl - działa dziękuję.
co do podpisu: dalej lipa, oczywiście widac go w systemie i mogę podpisywać pdfy ale płatnik dalej krzyczy jak krzyczał.
Hm... błąd o którym piszesz występuje zwykle gdy jest problem z czytnikiem ( karta, port usb,czytnik) ale zdarza się również w przypadku gdy oprogramowanie nie jest poprawnie zainstalowane (chodzi o biblioteki .dll). Radziłabym odinstalować w twoim przypadku proCertum CardManager i zainstalować ponownie oraz umieścić certyfikat w magazynie certyfikatów (polecam instrukcję wydaną przez wystawcę certyfikatu).
Oczywiście ustawienia regionalne-polskie i język polski programisty też są ważne.
Podrzuć info jeśli pomogło.
Support płatnika dał radę, trzeba było reinstalować program Pro Certum Card Menager z konta administracyjnego (prawy przycisk myszy - uruchom jako administrator instalka). Zadziałało
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.050 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 570.88 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]