Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

#1 2014-04-02 19:42:25

nervosol
Gość

Zestaw kluczy nie jest zainstalowany

Forumowicze, próbując wysłać zestaw z programu płatnik napotykam na problem
"Błąd podczas pobierania kontekstu klucza prywatnego do podpisu." Obrazek poniżej.
hUZWKnx.png
Próbowałem już przeinstalować program, Płatnik był i jest aktualny. Oprogramowanie do czytnika podpisu (certum card menager) również jest najnowsze. System to Windows 8.1 Enterprise ENG w pełnie spolszczony oficjalnie, ścieżka programu jest bez znaków diakrytycznych (tj. Platnik L zamiast Ł).  Mam wątpliwość czy może całość nie jest spowodowana językowym zamieszaniem bo zdziwił mnie znaczek hasła w kodzie PIN do klucza prywatnego. Obrazek poniżej.
aDM2d9u.png
Oczywiście w weryfikacji wstępnej Płatnik krzyczy o statusie weryfikacji niepoprawnym. Ponadto nie mogę przez internet zarejestrować nowych list CRL. Obrazek poniżej.
BMJxFyj.png
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że gdy w chodzę w szczegóły certyfikatu pojawia się to co jest już dla mnie czarną magią. Obrazek rzecz jasna poniżej.
iTm4Q7z.png

Oczywiscie zastanawiam się dlaczego płatnik ma problem z moim aktualnym certyfikatem. Co u licha przeskrobałem, że tak zacięcie stawia mi opór. Za wszystkie odpowiedzi uprzejmie dziękuję.

Pozdrawiam
nervosol (przy każdym uruchomieniu programu zażywam)

#2 2014-04-03 09:18:01

osZUSt
Gość

Odp: Zestaw kluczy nie jest zainstalowany

Tak jakby płatnik nie mógł odczytać certyfikatu;

Czy karta jest włożona do czytnika dobrze, czy widać czytnik w systemie, jeśli certyfikat na pendriwie, czy widać go w systemie? - zmienić port usb.

Czy za pomocą certyfikatu możesz podpisać jakiś plik np.  .doc, .txt itp. Czyli bez udziału Płatnika.
Da się to na pewno wykonać za pomocą oprogramowania z centrum w którym masz certyfikat.

jeśli zadziała;

to czy certyfikat zainstalowany jest w systemie, czy zainstalowany jest w Płatniku, czy został wybrany w Ustawieniach Przekazu elektronicznego?

Piszesz  o spolszczeniu win, czy ustawienia regionalne i język są na polskie?

#3 2014-04-03 09:22:12

osZUSt
Gość

Odp: Zestaw kluczy nie jest zainstalowany

Co to list CRL;

czy jest ustawiony adres http://www.nccert.pl/arl/nccert-n.crl   w Lista CRL Narodowego Centrum Certyfikacji?

#4 2014-04-03 14:16:13

nervosol
Gość

Odp: Zestaw kluczy nie jest zainstalowany

co do list crl - działa dziękuję.
co do podpisu: dalej lipa, oczywiście widac go w systemie i mogę podpisywać pdfy ale płatnik dalej krzyczy jak krzyczał.

#5 2014-04-03 21:01:38

Ona
Gość

Odp: Zestaw kluczy nie jest zainstalowany

nervosol napisał/a:

co do list crl - działa dziękuję.
co do podpisu: dalej lipa, oczywiście widac go w systemie i mogę podpisywać pdfy ale płatnik dalej krzyczy jak krzyczał.

Hm... błąd o którym piszesz występuje zwykle gdy jest problem z czytnikiem ( karta, port usb,czytnik) ale zdarza się również w przypadku gdy oprogramowanie nie jest poprawnie zainstalowane (chodzi o biblioteki .dll). Radziłabym odinstalować w twoim przypadku proCertum CardManager i zainstalować ponownie oraz umieścić certyfikat w magazynie certyfikatów (polecam instrukcję wydaną przez wystawcę certyfikatu).

Oczywiście ustawienia regionalne-polskie i język polski programisty też są ważne.
Podrzuć info jeśli pomogło.

#6 2014-04-17 14:26:50

nervosol
Gość

Odp: Zestaw kluczy nie jest zainstalowany

Support płatnika dał radę, trzeba było reinstalować program Pro Certum Card Menager z konta administracyjnego (prawy przycisk myszy - uruchom jako administrator instalka). Zadziałało smile

,
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

[ Wygenerowano w 0.050 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 570.88 kB (Maksimum: 1.34 MB) ]