Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

Odpowiedz

Wprowadź wiadomość i wyślij
Opcje
Czy jesteś człowiekiem?

Niestety musimy zabezpieczyć forum przed zaśmiecaniem przez roboty reklamowe.

Wstecz

Podgląd wątku (najnowsze posty pierwsze)

xx
2017-10-27 20:45:33

@Outlawek

Miałem dzisiaj ten sam problem z migracją. Okazało się że wystarczyło zaktualizować Płatnika, za którymś razem przy uruchamianiu ściągnął aktualizację.

Biuro-ipsum.pl
2017-09-29 07:21:26
dam napisał/a:

Niestety po wielu próbach na mojej bazie póki co nie da zrobić się migracji. Muszę przeszukać bazę pod kątem zbyt długich ciągów znaków.  sad

Witam,
czy przypadkiem płatnik, którego dotyczy baza danych nie ma długie nazwy w rejestrze płatników np. Fundacja Nowa Era Rzeczywistości sp. z o.o.?
To może być przyczyną.
Pozdrawim
KN

it-service
2017-09-07 12:36:16

U mnie na ten sam błąd pomogło rozwiązanie z tej strony:
https://majsterkowicz.wordpress.com/201 … -archiwum/

W skrócie: otwarcie bazy w Access'ie, znalezienie tabeli PARAM_CONF, a w niej identyfikatora bazy i podmiana pierwszej litery z A na R.

dam
2017-09-06 09:19:53

Niestety po wielu próbach na mojej bazie póki co nie da zrobić się migracji. Muszę przeszukać bazę pod kątem zbyt długich ciągów znaków.  sad

dam
2017-08-28 08:48:46

Gdzie szukać ustawień kodowania ? W accessie ?

dam
2017-08-25 15:11:15

Koledzy, napiszcie proszę jak i gdzie zmienić kodowanie na Polski(214) - zamroczyło mnie, szukam i szukam i nie mogę znaleźć. Dzięki z góry za pomoc.

slawek
2017-08-23 21:03:06

dzięki, 214 działa!

grzes
2017-08-20 13:31:36

Powodem jest niezgodność strony kodowej bazy danych.  Zmieńcie stronę kodową na Polski(214) i dokonajcie konwersji.
Potem wróćcie na Polski(programisty).
U mnie zadziałało.
Pozdrawiam
Grzegorz eabi.pl

lukikuki
2017-07-03 10:19:06

witam ponownie
udalo mi sie rozwiazac problem w taki sposob

1. instalacja płatnika na nowym stanowisku
2. skopiowanie folderów płatnika z programdata, dokumenty i program files ze starego stanowiska
3. wklejenie tychze folderów w miejscach docelowych na nowym stanowisku
4. import bazy danych (tej samej która wczesniej zimportowac sie nie chciała dając ww. w temacie błąd

i hula aż miło

pozdrawiam

lukikuki
2017-07-03 09:38:26

witam,
mam rowniez ten sam problem przy próbie przeniesienia lokalnej bazy danych access z jednego na drugi komputer.
Jakies propozycje?

tommies
2017-06-17 15:10:32

Problem może wynikać z różnych wersji metryk pomimo tej samej wersji Płatnika.
Najpierw trzeba wszystko zaktualizować i zrobić optymalizację bazy.
Dopiero co przerabiałem łączenie baz i migracje do SQL. Napotkałem chyba wszelkie możliwe błędy i spędziłem długie godziny na czytaniu i metodach prób i błędów zanim wszystko udało się doprowadzić do szczęśliwego końca.
U mnie w dużym uproszczeniu sprawdziła się taka procedura (nawet nie wspomnę ile mnie to nerwów i litrów wypitej kawy kosztowało)
1. Łączenie baz
2. Instalacja na XP Płatnika z SQLem w wersji 2005 (32-bit)
3. Podpięcie bazy Accessa
4. Podpięcie podpisu elektronicznego
5. Aktualizacja Płatnika i certyfikatów
6. Optymalizacja bazy
7. Migracja do SQLa
8. Konfiguracja SQLa 2016 64-bit i uprawnień na serwerze
9. Podpięcie bazy z lokalnego komputera (tego z XP i SQL 2005) na serwerze
10. Ustawienie baz w Płatniku na komputerach klienckich

Piotr
2017-06-14 16:40:04

Ten sam problem dziś się u mnie pojawił... hmm

Jeśli ktoś już wie w temacie, to proszę o info.

Outlawek
2017-06-07 14:39:51

Przy okazji konieczności wymiany komputera, na którym jest zainstalowany Płatnik 10.01.001, postanowiłem przejść z bazy Accessa na SQL (serwer MS SQL 2005 Express). Niestety podczas migracji pojawia się błąd.

W przypadku migracji do SQL:

String or binary data would be truncated.

W przypadku migracji do nowej bazy Accessa (na próbę):

Pole jest zbyt małe, aby pomieścić wprowadzone dane. Należy spróbować wstawić lub wkleić mniejszą ilość danych.

Dzieje się tak tylko z bazą powstałą po konwersji, która została przeprowadzona po ostatniej aktualizacji programu tj. w dniu 30.05.2017 roku.

Gdy wezmę kopię bazy Accessa utworzoną przed ostatnimi zmianami (przed jej konwersją), migracja nie napotyka żadnych problemów. Zarówno do SQL, jak i Accessa. Problem w tym, że potrzebują zmigrować najnowszą bazę.

Czy ktoś napotkał ten sam problem lub wie jak to naprawić?

Przeglądnięcie wszystkich tabel z danymi i odnalezienie za długich wpisów chyba mija się z celem. Prawdopodobnie wina leży po stronie mechanizmu odpowiedzialnego za migrację, a dokładnie to obstawiałbym, że albo coś poszło nie tak przy konwersji, albo proces migracji tworzy nową bazę niezgodną z tą po konwersji (jakby baza, do której migrowane są dane, była kompatybilna z programem lub bazą sprzed aktualizacji). Tylko kombinuję...

Stopka

Forum oparte na FluxBB