Nie jesteś zalogowany na forum.

Płatnik Forum

Największe forum Płatników. Porozmawiajmy o systemach Płatnik, e-Deklaracje i JPK (Jednolity Plik Kontrolny)

Odpowiedz

Wprowadź wiadomość i wyślij
Opcje
Czy jesteś człowiekiem?

Niestety musimy zabezpieczyć forum przed zaśmiecaniem przez roboty reklamowe.

Wstecz

Podgląd wątku (najnowsze posty pierwsze)

An
2018-10-15 09:23:24

Zrobiłam jak gość z 2017-06-08 13:20:39
"Dzień dobry,
Po pobraniu aktualnych pakietów aktualizacyjnych i wykonaniu przez program konwersji bazy danych dla każdego płatnika, który znajduje się w bazie danych należy skonfigurować ustawienia Przekazu elektronicznego. Aby w weryfikacji wstępnej był widoczny zarówno certyfikat użytkownika jak i certyfikat ZUS należy w kontekście każdego płatnika. Wybrać menu Przekaz- Ustawienia Przekazu elektronicznego przejść na zakładkę certyfikaty i sprawdzić czy wyświetla się nazwa certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD". Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlana proszę kliknąć przycisk "Pobierz", zaznaczyć pobrany certyfikat i potwierdzić wybór. Po ustawieniu proszę zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz i OK. Jeśli nazwa certyfikatu jest wyświetlana wystarczy wybrać przycisk Zapisz."

Zadziałało od razu.

Rout666
2018-10-15 08:15:43

A u mnie nadal nie działa.
Wyskakuje mi ten błąd co powyżej ale przy próbie pobrania certyfikatu, tak że nie mogę go nawet zaktualizować.

Gość4
2018-10-14 18:29:33

Dziękuję , skorzystałam i udało się?

Jaacc
2018-10-14 11:37:33

Bóg zapłać ! Poszło . Dzięki kk4u

kk4u
2018-10-13 11:29:46

Brak certyfikatu OOP nie pozwala wysłać dokumentów po 1-10-2018.
Rozwiązanie problemu:
W "przekaz"->"ustawienia przekazu elektronicznego" w polu "Certyfikat ZUS" nazwa certyfikatu jest pusta i nie daje się nic wpisać. Waliduj - skutkuje "Wystąpił błąd w module UZAL 0x80004005. Nie można znaleźć wskazanego certyfikatu w magazynie"
Po kliknieciu "pobierz" nazwa sie pojawia. Klikam "waliduj" - certyfikat ZUS ok, ale prosi o określenie "punktu dystrybucji list CRL i OCSP" (zakładka obok "ścieżki certyfikacji"). Po kolei 2x klikam w "Certum CA" (ścieżka po "CRL" była pusta). W nowym okienku były puste pola CDP i OCSP. Klikam w strzałkę rozwijania listy (dla CDP, bo  OCSP nie ma) i wybieram jedyny w liście adres.
Podobnie czynię z "Certum Level IV CA" ale tu jest OCSP !
Po pobraniu powtórnie "Aktualizuj listy CRL i TSL" i wykonaniu "przekaz"-> "uruchom walidacje wstepną" wrócił poprawny OOP.

gosc546545
2018-10-12 11:48:37
Aga napisał/a:
Joystick napisał/a:

Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.

Następnie uruchamiamy Płatnika

Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS

Pobierz, Zapisz, OK

Uruchom program ponownie

I działa.

Przed chwilą wysłałem.

Powodzenia i pozdrawiam

Po aktualizacji w październiku 2018 r też trzeba zrobić jak wyżej. Dzięki za podpowiedź!

POTWIERDZAM - działa

Katarzyna
2018-10-12 10:37:49

Bardzo dziękuję za pomoc !

Aga
2018-10-11 18:45:22
Joystick napisał/a:

Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.

Następnie uruchamiamy Płatnika

Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS

Pobierz, Zapisz, OK

Uruchom program ponownie

I działa.

Przed chwilą wysłałem.

Powodzenia i pozdrawiam

Po aktualizacji w październiku 2018 r też trzeba zrobić jak wyżej. Dzięki za podpowiedź!

Kierow
2017-06-14 08:02:06

Wybrać menu Przekaz- Ustawienia Przekazu elektronicznego przejść na zakładkę certyfikaty i sprawdzić czy wyświetla się nazwa certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD". Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlana proszę kliknąć przycisk "Pobierz", zaznaczyć pobrany certyfikat i potwierdzić wybór.

Jak daję pobierz wyskakuje mi komunikat "Wystąpił błąd w module UZAL - 0x80004005. Serwer spowodował naruszenie protokołu. Section=RespnseHeader Detail=Po CR musi być LF."
Błagam o pomoc. Już piąty dzień nad tym siedzę.

Szymon
2017-06-08 13:20:39

Potwierdziły się moje przypuszczenia. Dla każdego płatnika trzeba konfigurować certyfikaty osobno. Oto pełna odpowiedź od COT:

Dzień dobry,
Po pobraniu aktualnych pakietów aktualizacyjnych i wykonaniu przez program konwersji bazy danych dla każdego płatnika, który znajduje się w bazie danych należy skonfigurować ustawienia Przekazu elektronicznego. Aby w weryfikacji wstępnej był widoczny zarówno certyfikat użytkownika jak i certyfikat ZUS należy w kontekście każdego płatnika. Wybrać menu Przekaz- Ustawienia Przekazu elektronicznego przejść na zakładkę certyfikaty i sprawdzić czy wyświetla się nazwa certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD". Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlana proszę kliknąć przycisk "Pobierz", zaznaczyć pobrany certyfikat i potwierdzić wybór. Po ustawieniu proszę zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz i OK. Jeśli nazwa certyfikatu jest wyświetlana wystarczy wybrać przycisk Zapisz.

Po poprawnej konfiguracji w oknie weryfikacji wstępnej program wyświetli komunikat (w kolorze zielonym): Obecny stan certyfikatów pozwala na przekazywanie przesyłek do ZUS.

Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,

Jagoda Płatek
Centrum Obsługi Telefonicznej

Szymon
2017-06-07 22:16:26

Przed zmianą można było wysyłać również pojedynczą paczkę z konta danego podmiotu.

Ada
2017-06-07 12:17:12

Ja mam biuro i mam opp dodane w ten sposób co powyżej i wszystko działa.
Wysyłam na raz kilka paczek z mojego konta i nie ma problemu.

Szymon
2017-06-06 20:36:12

Taka operacja pozwoli na wysyłkę paczek ale tylko z tego płatnika (podmiotu). W przypadku firm z wieloma podmiotami (np. biura rachunkowe) wysyłka z inny płatników nie będzie możliwa.

Joystick
2017-06-06 16:48:25

Najpierw trzeba ustawić otwieranie jako administrator w zakładce "zgodność" w ustawieniach.

Następnie uruchamiamy Płatnika

Ustawienia przekazu elektronicznego --> Certyfikaty --> Certyfikat ZUS

Pobierz, Zapisz, OK

Uruchom program ponownie

I działa.

Przed chwilą wysłałem.

Powodzenia i pozdrawiam

Kamil
2017-06-06 14:23:56

Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu? Za każdym razem, gdy chcę wysłać paczkę muszę ściągać nowy certyfikat OPP. I dzieje się tak od ostatniej aktualizacji...

Szymon
2017-06-06 12:27:48

Zaobserwowałem jedną rzecz. Ustawienie certyfikatu OPP zachowuje się tak jakby było powiązane z konkretnym płatnikiem (firmą). Jeżeli ustawię OPP z wybranym danym płatnikiem wówczas mogę wysłać paczkę. Jeżeli zmienię płatnika - wysyłka będzie niemożliwa, jeśli wrócę do pierwszej bazy znów można wysłać. Pytanie dlaczego?

nina
2017-06-02 14:44:42

skandal. gooffno znów nie działa. połączenie ZUSU z Yebanym asseco to zawsze problemy ...

Dan
2017-06-02 13:19:01

Trzeba odpalić Płatnika jako Administrator, a najlepiej we właściwościach skrótu zaznaczyć żeby za każdym razem uruchamiał się z uprawnieniami administracyjnymi i powinno być ok. Problem jest chyba z uprawnieniami do zapisu.

AdamNo1
2017-06-02 11:32:00

Mam to samo. Za każdym razem muszę pobierać oop. O co chodzi?

Szymon
2017-06-01 20:16:09

Mam podobny problem. Konfiguracja pozwala na wysłanie jednego zestawu. Certyfikat OPP znika po każdej wysyłce. Trzeba procedurę powtarzać więc przed każdą wysyłką.
Sytuacja powtarza się w kilku firmach.

adam78gd
2017-05-31 16:40:49

Ustawienia przekazu elektronicznego, zakładka listy CRL, aktualizuj , zapisz ok

U mnie tak poszło

U każdego płatnika musiałem tak zmieniać

Ola
2017-05-30 08:32:15

Dzień dobry, mam problem z Płatnikiem, może ktoś z Państwa spotkał się z czymś takim.
Podczas wysyłki dokumentów wyskakuje mi komunikat, że nastąpił błąd w wysyłce dokumentów- nie określono nazwy OOP. Po kliknięciu na weryfikację wstępną, mam czerwony komunikat- obecny stan nie pozwala na przekazywanie przesyłek do ZUS. Jednak w zakładce Certyfikaty w menu Przekaz mam wprowadzoną nazwę certyfikatu ZUS oraz adres. Po kliknięciu waliduj wyświetla się że certyfikat jest prawidłowy.
Po tej "operacji" weryfikacja wstępna mówi że obecny stan pozwala na wysyłkę dokumentów, więc bez problemu wysyłam. Po czym przechodzę do następnego płatnika i znowu to samo.
Czy teraz już za każdym razem trzeba będzie klikać waliduj? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam

Stopka

Forum oparte na FluxBB